این چسب زخم ها مثل آزمایشگاه عمل می کنند

محققان برای اولین بار چسب زخم‌هایی مجهز به ریز سوزن ها تولید کرده‌اند که می‌توان از آنها برای بررسی میزان ترکیبات مختلف در بدن انسان استفاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نیواطلس، این چسب زخم‌ها از طریق سوزن‌های ریز نصب شده در سطح زیرینشان بدون ایجاد درد به سطح زیر پوست نفوذ می‌کنند و با تماس با جریان خون ترکیبات مختلف خون را شناسایی می‌کنند.

مهر نوشت؛ بنابراین استفاده از چسب زخم‌های یادشده نیاز به مراجعه به آزمایشگاه برای انجام آزمایش خون و صرف هزینه و وقت قابل توجه را از بین می‌برد. چسب زخم‌های یادشده برای تزریق و انتقال داروهای مختلف به درون بدن بدون ایجاد درد و آزار بیمار نیز قابل استفاده هستند. از این شیوه می‌توان برای کنترل شرایط سلامت بیمار نیز استفاده کرد.

در آزمایش‌های انجام شده بر روی این چسب زخم‌ها بیماران مختلف احساس درد نکردند زیرا سوزن‌های یادشده تا بدان حد ریز بوده‌اند که به گیرنده‌های عصبی بدن نرسیده و آنها را تحریک نکرده‌اند. سوزن‌های یادشده وارد مایع بینابینی زیرپوست می‌شوند که محیطی است که سلول‌های بدن انسان را احاطه کرده است.

محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند از این روش می‌توان برای تزریق بی دردسر داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان پوست، تغییر در روند واکسیناسیون و کنترل نحوه تأثیرگذاری برخی داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد. پژوهشگران از همین چسب زخم‌ها برای شناسایی مقدار پروتئینی موسوم به پریوستین استفاده کرده‌اند. پروتئین مذکور که در پوست بدن تولید می‌شود از جمله عوامل ایجاد خارش در پوست یا شکل گیری عفونت‌های پوستی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید