کاهش 90درصدی فروش گیشه سینمای آمریکا

فروش گیشه در ماه ژانویه آمریکا کاهشی ۹۰ درصدی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ «تیرانداز» فیلم مهیج لیام نیسون، بار دیگر و برای دومین هفته متوالی با فروشی حدوداً ۲ میلیون دلاری، صدرنشین گیشه پایان هفته آمریکا شد. این فیلم بعد از ده روز اکران تا کنون ۶ میلیون دلار فروش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ به دلیل بسته بودن سینماها در ۱۰ بازار برتر سینمایی آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، استودیوها به تعویق اکران آثار خود ادامه می‌دهند و اثر جدیدی به صورت گسترده برای اکران وجود ندارد. اگرچه بازارهای سینمایی کوچک‌تر در این ماه بازگشایی شده اند، اما تغییر زیادی صورت نگرفته است. با توجه به آمار کام اسکور، تا کنون میزان بلیت فروشی در ماه ژانویه در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهشی ۹۰ درصدی داشته است.

«تیرانداز» به وسیله رابرت لورنز (از همکارهای قدیمی کلینت ایستوود) کارگردانی شده و محصول کمپانی اوپن رود است که امسال فیلم دیگری هم از لیام نیسون با عنوان «دزد صادق» را اکران کرد.

انیمیشن «غارنشین ها: یک عصر جدید» محصول یونیورسال و دریم ورکز، با اختلاف کمی در رتبه دوم قرار گرفت. این انیمیشن خانوادگی ۱.۹ میلیون دلار در هفته نهم اکران فروخت تا فروش این فیلم در گیشه داخلی و جهانی به ترتیب به ۴۱ و ۱۳۹ میلیون دلار برسد. «غارنشین ها» با وجود آنکه در آمریکا در سرویس‌های وی او دی هم در دسترس است، اما در سینماها مورد استقبال قرار گرفته است.

«زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در پنجمین هفته اکران با ۱.۶ میلیون دلار به جایگاه سوم رسید و عملکرد فروشش در گیشه داخلی و خارجی به مرز ۳۷ و ۱۱۰ میلیون رسیده است. در حرکتی که جنجالی شد، برادران وارنر این فیلم را همزمان با اکران در سینماها در سرویس نمایش آنلاین HBO Max منتشر کرد.

دو فیلم «شکارچی هیولا» و «اخبار جهان» به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفتند. در گیشه بین المللی، انیمیشن «روح» در سینمای کره جنوبی مورد استقبال قرار گرفت. این انیمیشن در ۱۳ کشوری که اکران شده ۷۱ میلیون دلار فروخته که ۴۸ میلیون دلار آن به کشور چین مربوط می‌شود. «روح» در ایالات متحده و برخی از بازارهای دیگر تنها از طریق سرویس دیزنی پلاس در دسترس است.

 

دیدگاه تان را بنویسید