مقایسه مشخصات فنی رنو تلیسمان با هوندا آکورد+ تصاویر

مشخصات فنی رنو تلیسمان و هوندا آکورد در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در این گزارش قصد داریم  نسل نهم هوندا آکورد و رنو تلیسمان را در حوزه‌هایی نظیر طراحی، عملکرد فنی، ایمنی، امکانات رفاهی و ارزش خرید مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد خرید رنو تلیسمان یا هوندا آکورد را دارید یا علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره این دو سدان جذاب و با کیفیت به‌دست آورید، در ادامه با ما همراه شوید.

 معرفی رنو تلیسمان و هوندا آکورد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ رنو تلیسمان سدانی متوسط با ظاهری برگرفته از زبان طراحی جدید شرکت رنو است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ و در قالب دو مدل سدان و استیشن به معرض نمایش درآمد. این خودرو که در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM6 نیز شناخته می‌شود، بر پلتفرم CMF-CD رنو توسعه‌یافته و از سال ۲۰۱۶ نسخه‌ E2 آن به تعداد نسبتا محدود وارد بازار کشورمان شده‌است. به‌واسطه فعالیت‌های شرکت نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی برند رنو در بازار کشورمان، حضور گسترده تلیسمان در ایران از سال ۲۰۱۷ و با نسخه E3 کلید خورد.

در طرف دیگر این میدان با سدان بسیار معروف ژاپنی یعنی هوندا آکورد مواجه هستیم. این خودرو از سال ۱۹۷۶ در لیست تولیدات شرکت هوندا جای گرفته است و یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های ژاپنی در سطح جهان به‌شمار می‌رود. نسل نهم هوندا آکورد از سال ۲۰۱۳ پا به بازار ایران گذاشت، اما علی‌رغم تمامی شایستگی‌هایی که از آن‌ها برخوردار بود، به دلیل عرضه نسبتا محدود و خدمات پس از فروش نه‌چندان گسترده، نتوانست مانند حریفان کره‌ای و دیگر محصولات ژاپنی به دسته پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایران ورود کند.

مقایسه طراحی رنو تلیسمان با  هوندا آکورد

طراحی ظاهری رنو تلیسمان در مقایسه با هوندا آکورد 2013-2014 اندکی شکیل‌تر، چشم‌نوازتر و مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد که با توجه به سن کمتر آن، چنین موضوعی چندان دور از انتظار نخواهد بود. حالت خاص و متمایز چراغ‌های رنو تلیسمان در قسمت جلو و عقب، سبب ایجاد شمایلی به‌روز و جوان‌پسندتر در این خودرو شده‌است. در ظاهر رنو تلیسمان خطوط سیال بیشتری در مقایسه با هوندا آکورد به چشم می‌خورد؛ استفاده به‌جا و منطقی از خطوط حجمی نیز سبب شده‌است تا بدنه رنو تلیسمان از فرمی نسبتا خوش‌تراش و عضلانی برخوردار باشد. این در حالی است که هوندا آکورد از ظاهری نسبتا ساده‌تر بهره می‌برد؛ به‌ویژه طراحی چراغ‌های جلو و عقب هوندا آکورد در مقایسه با رنو تلیسمان چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد و سبب پدید آمدن چهره‌ای نه‌چندان جذاب برای این سامورایی ژاپنی شده‌است.

البته این سخن به معنای زشت‌تر بودن طراحی بیرونی آکورد نیست؛ بلکه احتمالا مشتریان زیادی وجود دارند که ظاهر قدیمی اما پخته و با اصالت‎تر هوندا آکورد را به طرح مدرن و اسپرت رنو تلیسمان ترجیح می‌دهند. به‌خصوص که هوندا آکورد در نسخه‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با ظاهری جدید و مهیج‌تر روانه بازار کشورمان شد و تغییرات اعمال شده بر جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های آن سبب ایجاد ظاهری خوشایندتر برای این خودرو شده‌است.

تلیسمان

از سوی دیگر، طراحی فضای داخلی تلیسمان نیز با توجه به برخورداری از صفحه‌نمایش بزرگ روی کنسول میانی و فرم اسپرت غربیلک فرمان به همراه پنل کیلومتر شمار مدرن پشت آن، در مقایسه با طراحی فضای داخلی هوندا آکورد از جذابیت بصری بیشتری بهره می‌برد. استفاده از برخی خطوط مواج نسبتا نامتقارن در داشبورد هوندا آکورد سبب شده‌است تا طراحی داخلی آکورد کمی متفاوت به‌نظر برسد. غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار نیز حالت کلاسیک دارند و در مقایسه با رنو تلیسمان اندکی قدیمی‌تر احساس می‌شوند.

آکورد

با این حال کیفیت متریال کابین هر دو خودرو در سطح بالا ارزیابی می‌شود و احساس مطلوبی از لمس آن‌ها در ذهن به وجود می‌آید. در بحث گنجایش کابین نیز گرچه هر دو این سدان‌های میان‌سایز وارداتی، فضای کافی در اختیار ۵ سرنشین بزرگسال قرار می‌دهند، اما رنو تلیسمان به‌واسطه فاصله محوری بیشتر، کابین جادارتری را برای سرنشینان خود فراهم کرده‌است.

مقایسه فنی رنو تلیسمان با  هوندا آکورد

در مقاله مقایسه رنو تلیسمان و هوندا آکورد اکنون وقت آن رسیده که به سراغ قلب‌های تپنده این دو سدان فرانسوی و ژاپنی برویم. رنو تلیسمان یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ زیر درپوش موتور خود پنهان کرده‌است؛ این پیشرانه که با کد TCe200 شناخته می‌شود دارای قدرتی معادل ۱۹۰ اسب‌بخار بوده و گشتاور حاصل از آن به ۲۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد. بهره‌گیری از یک چنین پیشرانه‌ای در کنار جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه سبب شده‌است تا این سدان خوش‌استایل فرانسوی از چالاکی مناسبی برخوردار شود؛ زیرا رنو تلیسمان برای این‌که بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، تنها به ۷.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

 این در حالی است که هوندا آکورد قوای محرکه خود را مدیون یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر است. موتور هوندا آکورد CR برابر ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه که با یک جعبه‌دنده پنج سرعته اتوماتیک جفت شده، شتابی معادل ۱۰ ثانیه را برای هوندا آکورد رقم زده است. جعبه‌دنده این خودرو در مدل نیوفیس ۲۰۱۶-۲۰۱۷ از نوع CVT بوده و شتاب‌گیری آن نیز کمی سریع‌تر شده‌است. در ادامه از شما مخاطبان گرامی دعوت می‌کنیم تا جدول مقایسه فنی این دو خودرو را مطالعه بفرمایید:

مدل خودرو

رنو تلیسمان

هوندا آکورد

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ

چهار سیلندر تنفس طبیعی

حجم موتور‌(لیتر)

1.6

2.4

حداکثر قدرت

190 اسب‌بخار

189 اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

260 نیوتن‌متر

247 نیوتن‌متر

گیربکس

اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته

اتوماتیک 5 سرعته CVT‌ (در نسخه نیوفیس)

مصرف سوخت ترکیبی

2/6 لیتر در هر 100 کیلومتر

8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر

شتاب صفر تا 100

7/7

8/9

حداکثر سرعت

225

210

 مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی رنو تلیسمان

آپشن‌های تلیسمان

رنو تلیسمان در ابتدا به‌صورت محدود و تنها با تیپ E2 وارد بازار کشور شد که از آپشن‌های رفاهی نسبتا محدودی برخوردار بود، اما پس از آن سری E2 با مدل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در ایران حضور یافت که امکانات رفاهی قابل‌توجهی را در اختیار کاربران خود قرار می‌داد. در سوی دیگر، هوندا آکورد نیز در مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ با نسخه EXL روانه بازار ایران شده‌است که از امکانات رفاهی شایسته‌ای بهره می‌برد. با مطالعه جدول زیر می‌توانید به جزئیات امکانات موجود در هر دو این خودروها پی ببرید:

تجهیزات

رنو تلیسمان

هوندا آکورد

چراغ

چراغ­های جلو LED pure vision، چراغ­های C شکل جانبی و چراغ­های عقب LED، چراغ روشنایی در پیچ

چراغ­های جلو زنون، چراغ مه شکن جلو، چراغ روشنایی در پیچ

سیستم­

مولتی‌مدیا

Bluetooth – USB – MP3 – SD card – AUX

سیستم پخش BOSE به انضمام 13 اسپیکر – سیستم تشخیص صدا

7 اسپیکر 360 واتی – تشخیص صدا – هندزفری – تنظیم هوشمند بلندی صدا

Bluetooth – USB – CD – MP3 – AUX – Apple CarPlay/Android Auto

صفحه‌نمایش

7/8 اینچی – نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر

7 اینچی

رینگ­

245/45R18

215/55R17

آینه

آینه‌های تاشونده برقی با گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک

آینه وسط الکتروکرومیک، آینه­های جانبی تاشوندگی برقی و تنظیم برقی

تهویه مطبوع

اتوماتیک دوگانه – دریچه تهویه عقب – کنترل رطوبت

کنترل خودکار سیستم دوگانه به همراه دریچه برای سرنشینان عقب

صندلی

روکش چرمی، صندلی راننده 8 حالته برقی، صندلی سرنشین 6 حالته برقی، ماساژور صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و جلو، سردکن صندلی جلو

روکش چرمی، صندلی راننده 10 حالته برقی، صندلی سرنشین 4 حالته برقی، مموری

شیشه

شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی آنتی ترپ

شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی

سیستم­

هشداردهنده

سیستم هشداردهنده نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور تشخیص اشیا متحرک

سیستم هشداردهنده نقاط کور، تغییر مسیر، تصادف از جلو، سنسور پارک عقب

سایر امکانات

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، اتو‌پارک، ۵ حالت رانندگی، تعلیق الکترونیکی، سنسور باران، اتولایت، نور بالا خودکار، ارتفاع نور خودکار، فرمان برقی 4 حالته، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب به همراه نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، نویگیشن، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، کول باکس، صندوق پران هوشمند، سانروف و سقف پانوراما

کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین دنده‌عقب، سنسور نور و باران، انتخاب حالت رانندگی، فرمان 2 حالته حساس به‌سرعت، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، سانروف، دوربین عقب به همراه نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

مقایسه ایمنی رنو تلیسمان با هوندا آکورد

تست ایمنی رنو تلیسمان

هر دو سدان مورد نظر توانسته‌اند بالاترین امتیازات ایمنی را از موسسات معتبر جهانی دریافت کنند. در این بین رنو تلیسمان ۵ ستاره ایمنی موسسه یوروانکپ را در کارنامه ثبت کرده و هوندا آکورد نیز موفق به دریافت امتیاز TOP SAFETY PICK+ از دپارتمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا‌(IIHS) شده‌است؛ بنابراین هر دو سدان مذکور ایمنی بسیار مطلوبی را به سرنشینان خود ارائه می‌دهند و نمی‌توان یکی را در مقابل دیگری برتر دانست.

تجهیزات

تلیسمان

هوندا آکورد

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

قفل مرکزی، ریموت کنترل، ورود بدون کلید، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، پشت‌سری فعال

قفل مرکزی، دورفرمان، ورود بدون کلید، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدود کننده، پشت‌سری فعال

کیسه هوا

6 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای

6 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای

سیستم ترمز

ترمزهای جلو و عقب خنک شونده، ABS، EBD، BAS

ترمز اضطراری، EBD، ABS، BA

 تجربه رانندگی

 رنو تلیسمان در مقایسه با هوندا آکورد از چالاکی و شتاب‌گیری سریع‌تری برخوردار است؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از مشتریانی هستید که به دنبال یک رانندگی مهیج و پرشتاب می‌گردید، رنو تلیسمان می‌تواند نیازهای شما را به‌خوبی برآورده سازد. با این حال سیستم تعلیق خشک‌تر این خودرو در مقایسه با هوندا آکورد سبب شده‌است تا راحتی سواری آن به پای حریف ژاپنی نرسد.

هوندا آکورد

 هوندا آکورد سواری نسبتا نرم‌تری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد؛ در نتیجه آسودگی، راحتی و نرمی سیستم تعلیق آن موجب رضایت افزون‌تر خانواده‌ها خواهد شد. مکان قرارگیری ستون‌ها و زاویه شیشه‌های هر دو خودرو به‌گونه‌ای است که تسلط مناسب و دید کافی نسبت به فضای اطراف را برای راننده فراهم آورده‌اند. پایداری تلیسمان حین عبور پرشتاب از پیچ‌ها و مسیرهای منحنی شکل می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در راننده و سایر سرنشینان پدید آورد و در مجموع هندلینگ و قدرت مانورپذیری آن در مقایسه با آکورد بهتر ارزیابی می‌شود. ترمزگیری رنو تلیسمان و هوندا آکورد نیز می‌‌تواند این خودروها را سریعا و در حداقل فاصله متوقف کند.

تلیسمان

 مقایسه شرایط بازار

 همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، هوندا آکورد به دلیل عرضه نسبتا محدودتر و وجود برخی مشکلات در بحث خدمات پس‌از فروش، نتوانست به جایگاهی شایسته در بازار ایران دست پیدا کند و در این عرصه گوی‌رقابت را به برخی حریفان کره‌ای نظیر اپتیما و سوناتا واگذار کرده‌است. از طرف دیگر رنو تلیسمان خودروی نسبتا جدیدتری به‌حساب می‌آید، اما با توجه به حضور گسترده‌تر برند رنو در بازار ایران و خدمات پس از فروش بسیار مناسب‌تر شرکت نگین خودرو، این خودروی پرتوان و شکیل فرانسوی خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سدان‌های میان‌سایز موجود در کشورمان تبدیل شد.

بنابراین واضح است که بازار خریدوفروش رنو تلیسمان در مقایسه با هوندا آکورد از رونق بیشتری برخوردار است و مشتریان دست به نقدتری در صف خرید آن مشاهده می‌شوند. با این حال هوندا آکورد برای مشتریان و به‌ویژه خانواده‌هایی که نیاز به یک سدان جادار با سواری راحت و توانایی فنی معقول دارند، گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد؛ به‌ویژه مشتریانی که به این زودی‌ها قصد فروش اتومبیل خود را ندارند!.

 جمع‌بندی نهایی مقایسه رنو تلیسمان با هوندا آکورد

هوندا آکورد

در یک جمع‌بندی کلی باید این‌طور اظهار داشت که رنو تلیسمان به‌واسطه برخورداری از مزایایی همچون پیشرانه توانمند، تجهیزات به‌روز، کابین جادارتر، عملکرد فنی بهتر، پایداری بیشتر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر و بازار دست‌دوم پررونق‌تر از ارزش خرید بالاتری در مقایسه با هوندا آکورد برخوردار است.

تلیسمان

با این حال هوندا آکورد نسل نهم به‌ویژه در نسخه نیوفیس، از ظاهر نسبتا خوشایندی برخوردار شده و با توجه به کیفیت سواری مناسبی که از آن برخوردار است، می‌تواند توجهات مشتریان بسیاری را به‌سوی خود جلب کند. همچنین به دلیل برخورداری این خودرو از پیشرانه تنفس طبیعی، میزان حساسیت موتور هوندا آکورد نیز نسبت به بنزین کم‌کیفیت داخلی کمتر از تلیسمان به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید