پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

موسوی: هنوز کادرفنی استقلال ترکیب اصلی خود را نمی داند/ حتما برای فکری وجود دشمنان مسجل شده است!/ برخی صحبت ها تمرکز تیم را بهم می زند

یک کارشناس فوتبال می گوید محمود فکری همچنان به ترکیب تیمش نرسیده و استفاده از سه مهاجم باعث خروج ارسلان مطهری از جریان بازی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال بعد از 10 هفته باز هم شکست خورد و فرصت صدرنشینی را به رقبای خود داد. شاگردان محمود فکری در هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا بودند و در نهایت با یک گل بازی را به رقیب همشهری واگذار کردند. در شرایطی که استقلال معدود موقعیت‌هایی در هر دو نیمه بازی در اختیار داشت، این سایپا بود که با شوت حسین مالکی از پشت محوطه جریمه دروازه تیم فکری را گشود و با حفظ این برتری یک گله، به سه امتیاز مسابقه دست یافت.

استقلالی ها به خصوص محمود فکری بعد از بازی همچنان معتقد بودند اشتباهات داوری به ضرر این تیم است. این ادعا در حالی صورت گرفت که در طول بازی صحنه مشکوکی علیه این تیم وجود نداشت و در عوض کارشناسان معتقدند باید مدافع استقلال اخراج می‌شد.

با این تفاسیر، باز هم روند سینوسی استقلالی ها ادامه یافت و شاگردان فکری بعد از یک هفته خوب، مجددا وارد یک هفته نسبتا بد شدند تا احتمالا در این روزها با انتقادهایی از سوی هواداران مواجه شدند.

علی موسوی، مهاجم سابق استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در واکنش به شکست یک گله استقلال مقابل سایپا گفت: سایپا با حضور ابراهیم صادقی تبدیل به تیمی با ساختار دفاعی بسیار قدرتمند شده و این موضوع را در فصل گذشته و به خصوص فصل جاری به اثبات رسانده است. این تیم در برابر پرسپولیس هم نمایش خوبی از خود به جای گذاشته و در فصل جاری فقط یک شکست داشته است. در نتیجه این یک امر بدیهی است که فرصت‌های زیادی نصیب استقلال نمی‌ شد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه سایپا راه های گلزنی استقلال را بسته بود افزود: به علت تجمع بازیکنان سایپا در خط دفاعی، استقلال فرصت چندان زیادی پشت سر بازیکنان این تیم نداشت و موقعیت خطرناک این تیم حاصل شوت های فنی و قدرتی بازیکنان بود که با مهار خوب دروازه بان همراه بود و در بازگشت هم شرایط خوبی برای گلزنی مهاجمان استقلال خلق نشد. به طور کلی استقلال با این روند نتوانست در 90 دقیقه به گل برسد. به خصوص که یک نیمه کاملا در اختیار تیم فکری بود ولی استفاده چندان زیادی از این موضوع نشد.

او درباره کیفیت بازی‌ های استقلال زیر نظر محمود فکری گفت: طبیعتا تیم نسبت به ابتدای فصل بهتر شده اما هنوز اشکالاتی دارد. هنوز کادرفنی ترکیب اصلی خود را نمی داند و به اعتقاد من استفاده همزمان از سه مهاجم باعث خروج ارسلان مطهری از جریان بازی می شود. مشخص است که بازی دیاباته و قایدی هماهنگ تر است و مطهری با انتقال به گوشه سمت راست، کارایی خود را از دست می دهد. من ترجیح می دهم یکی از این بازیکنان به عنوان بازیکن تازه نفس در نیمه دوم وارد زمین شود.

موسوی با بیان اینکه فکری همچنان در شناخت ترکیب اصلی تیم مشکلاتی دارد خاطرنشان کرد: با اتفاقی که در این دیدار رخ داد، فکری باز هم دست به ترکیب خود خواهد برد. او هافبک‌های زیادی در اختیار دارد اما هنوز به ترکیب مناسبی برای تیمش نرسیده است. حتی در مواقعی از بازیکناش در پست های مختلف استفاده می‌کند تا به پست ایده آل آن‌ ها برسد. در نتیجه هنوز برای سرمربی استقلال مشخص نشده کدام بازیکن برای چه پستی خوب است.

این مهاجم سال های دور استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این تیم دشمنانی دارد که سرمربی آبی‌ ها مدام از برخی دشمنان صحبت می کند تاکید کرد: یکی از مواردی که بازخورد خوبی نخواهد داشت، صحبت درباره این قبیل موارد است. البته هر کسی در مربیگری و در جنگ های روانی تاکتیک خود را دارد اما به نظرم طرح چنین مواردی شاید تمرکز خود تیم را هم بهم بریزد و هواداران را به علت بی توجهی به خواسته هایشان ناراحت کند. در هر حال حتما برای سرمربی تیم موضوعی مسجل شده که این موارد را مطرح می کند.

وی درباره سرانجام استقلال با محمود فکری می گوید: با وجود شکست در بازی اخیر و برخی نتایج سینوسی و همینطور مشکلات فنی، به استقلال خوشبین هستم و فکر می کنم تیم پرمهره و باتجربه ای در داخل و روی نیمکت وجود دارد و کادرفنی به زودی از این برتری برای کسب قهرمانی استفاده خواهد کرد.

موسوی درباره رقبای استقلال در فصل جاری خاطرنشان کرد: به طور کلی معتقدم سطح بازی ها در فصل جاری پایین تر است که این موضوع با توجه به شیوع کرونا و فشردگی مسابقات عجیب نیست. سال گذشته تیم های مدعی زیادی حضور داشتند اما امسال همه تیم ها در بالا و پایین جدول مشکلاتی در نتیجه گیری دارند. در نتیجه وضعیت کنونی رقبا، بهترین فرصت برای استقلال تا فاصله لازم را با آن‌ها ایجاد کند اما فعلا خودش هم گرفتار این وضع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید