حذف "سیگنال" از مارکت‌های آنلاین ایرانی

به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، برنامه پیام رسان سیگنال که طی روزهای اخیر با استقبال کاربران روبرو شده بود از سرورهای آن ها حذف شده است و دیگر امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ درست هفته گذشته بود که برنامه پیام رسان واتس اپ اعلام کرد که قوانین جدیدی را برای حریم خصوصی و امن کاربران خود در نظر گرفته است که آن ها را ملزم می کند اطلاعات و پیام های خود را با شبکه اجتماعی فیس بوک به اشتراک بگذارند. واتس اپ در آن زمان اعلام کرده بود که کاربران حتماً باید از این قوانین جدید پیروی کنند وگرنه دیگر امکان استفاده از این برنامه پیام رسان را نخواهند داشت. این تغییرات در قوانین داخلی واتس اپ قرار است از تاریخ ششم فوریه (18 بهمن) صورت بگیرد.

سایت دیجیاتو نوشت: پس از این اتفاق بود که بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند به جای استفاده از واتس اپ به سمت استفاده از دیگر برنامه های پیام رسان نظیر تلگرام و سیگنال بروند؛ چرا که قوانین موجود در این دو برنامه احترام بیشتری برای حریم شخصی کاربران و اطلاعات آن ها قایل است. این موضوع سبب شد که در طی یک هفته گذشته شاهد کوچ بی سابقه کاربران به سمت دو برنامه پیام رسان تلگرام و سیگنال باشیم. به طوری که تلگرام چند روز پیش اعلام کرد که تعداد کاربران آن از مرز 500 میلیون گذر کرده است.

اما اکنون به نظر می رسد که استقبال کاربران داخلی از برنامه پیام رسان سیگنال نیز برای بخشی از مسئولان نگران کننده بوده است؛ چرا که امروز فروشگاه ها و مارکت های برنامه ایرانی گزارش کردند که بنا به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ناچار شده اند برنامه سیگنال را از سرورهای خود حذف کنند و دیگر کاربران قادر نیستند از طریق این فروشگاه ها به فایل نصبی این پیام رسان دسترسی پیدا کنند.

پیام رسان سیگنال

به این ترتیب اگر اکنون به فروشگاه هایی نظیر مایکت یا بازار سر بزنید و به دنبال این پیام رسان بگردید با پیغامی مبنی بر حذف این برنامه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه روبرو خواهید شد. کاربران پیش از این نیز در هنگام دسترسی به برنامه هایی نظیر تلگرام، فیس بوک، توییتر و... نیز با چنین پیغامی روبرو شده بودند. تاکنون کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اطلاعاتی رسمی در مورد این اقدام منتشر نکرده است اما به نظر می رسد هدف از حذف این برنامه از مارکت های ایرانی، جلوگیری از گسترش آن در بین کاربران داخلی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید