علی‌نژاد: با واگذاری سرخابی‌ها بساط رانت خواری دلالان جمع می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با واگذاری سرخابی ها بساط رانت خواری دلالان و سود جویان در فوتبال جمع خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی علی نژاد در آستانه ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بازار سرمایه، عنوان کرد: خوشبختانه گزارش های حسابرسی دقیق، شفاف و تاییده شده آماده است و اکنون به موعد عمل به یک آرزوی قدیمی و بحق فوتبال دوستان و قانون واگذاری استقلال و پرسپولیس نزدیکتر شدیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان از روند مفصل کارشناسی و نشست متعدد با کارشناسان و صاحب نظران و تعامل گسترده با وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و  سازمان بورس بعنوان محور موفقیت و تسریع در واگذاری استقلال و پرسپولیس یاد کرد و گفت: اکنون در زمان تاریخی و مهمی برای این دوباشگاه قرارداریم و قطعا واگذاری آنها ضمن تقویت مشارکت هواداران و علاقمندان ورزش و فوتبال در اداره فوتبال کشور، فرصت بزرگی برای بروز توانایی مدیریتی این بخش  ایجاد می کند و به نظر من بخش خصوصی با حمایت های منطقی و اصولی دولت، توانایی مدیریت استقلال و پرسپولیس را دارد.

وی افزود: باید به ظرفیت ها و توانایی های مردم و بخش خصوصی اعتماد کنیم چرا که از این مسیر به توسعه ملی فوتبال کمک کرده ایم و همزمان بستری برای رقابت و رشد سالم فوتبال و باشگاهداری ایجاد می کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این دولت مصمم به اجرای قانون واگذاری استقلال و پرسپولیس بود و خوشبختانه آمادگی فکری برای پذیرش بخش خصوصی در مجموعه دولتمردان وجود دارد.

علی نژاد ادامه داد: با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، بار بزرگی را از گردن فوتبال، کشور و حتی دولت بعد بر می داریم و قطعا یکی از ثمرات بزرگ واگذاری شفاف، قانونی و کارشناسانه سرخابی ها جمع شدن بساط دلالان و ناکامی سود جویان در این دو تیم است چرا که مردم و سهامداران بخوبی از داشته های خود محافظت می کنند.

وی با اشاره به آماده شدن گزارشات حسابرسی استقلال و پرسپولیس گفت: عدم شفافیت مشکل دیرینه این دو باشگاه بود و امروز با مهیا کردن زمینه واگذاری آنها، هم با رعایت مصلحت های کلان ملی به قانون عمل کردیم، هم مشارکت مردم را بالا بردیم و هم  انگیزه بخش خصوصی را افزایش دادیم.

علی نژاد انتقاد برخی از مدیران سابق دوباشگاه به روند خصوصی سازی را ناشی عدم اطلاع انان از بازار سرمایه والزامات ان دانست و عنوان کرد: شاید هم شفاف شدن گزارشات مالی وارزیابی عملکرد مدیران قبلی در فرایند خصوصی سازی آنها را نگران کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید