رقابت قایدی و عبدی برای جایزه بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۰ آسیا+ لینک نظرسنجی

دو بازیکن استقلال و پرسپولیس پایتخت نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن جوان سال گذشته میلادی فوتبال آسیا شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد در چهار بخش بهترین بازیکن جوان، بهترین بازیکن بانوان، بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا و بهترین لژیونر قاره کهن در سال 2020، بهترین‌ها را از نگاه هواداران انتخاب و جایزه هواداران را به آنها اهدا کند.

40 درصد معیار تصمیم‌گیری برای انتخاب برترین‌های هر بخش، نظر هیئت کارشناسان مستقل فوتبال آسیاست و 60 درصد باقیمانده به نظرات هواداران اختصاص دارد. برندگان هر بخش روز 5 بهمن مشخص خواهند شد.

در نخستین نظرسنجی، سایت AFC از کاربران خود خواسته تا به بهترین بازیکن جوان سال قاره آسیا رأی دهند که نام‌های مهدی قایدی و مهدی عبدی از ایران میان 20 گزینه اعلام شده، دیده می‌شود.

AFC درخصوص این دو بازیکن نوشت: «قایدی حذف ایران در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا در تایلند را به دست فراموشی سپرد تا یک سال چشمگیر دیگری در رده باشگاهی رقم بزند. او سه گل و یک پاس گل در شش دیدار لیگ قهرمانان آسیا به نام خود ثبت کرد. تأثیر قایدی باعث شد استقلال در لیگ حرفه‌ای ایران و جام حذفی به رتبه دوم برسد و او هم در آخرین دیدار آنها هم گلزنی کرد. قایدی همچنین تبدیل به یک بازیکنی بین‌المللی تبدیل شد و در ماه نوامبر، برای تیم ملی ایران مقابل بوسنی و هرزگوین گلزنی کرد.

پس از قهرمانی با پرسپولیس در ماه جولای، پیشرفت  عبدی در نیمه دوم سال به اوج رسید و او بازی باکیفیتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت. این مهاجم هیجان‌انگیز در مراحل گروهی، نیمه‌نهایی و از همه مهم‌تر در فینال بزرگترین تورنمنت آسیایی گلزنی کرد و خود را به عنوان یک ستاره بالقوه در آینده معرفی کرد.»

برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید