بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم

یک روزنامه اماراتی اعلام کرد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ ممکن است به میزبانی چند کشور برگزار شود اما از مرحله یک چهارم نهایی سیستم رفت و برگشت بر این رقابتها حاکم می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روزنامه الاتحاد امارات در گزارشی آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا و راهکارهای AFC برای برگزاری این رقابت‌ها را تشریح کرد.

الاتحاد اعلام کرده است که کنفدراسیون آسیا نظر اکثر فدراسیون‌های قاره را جویا شده و چند پیشنهاد ارائه کرده است. اکثر فدراسیون‌ها با برگزاری مسابقات در هفته دوم ماه اپریل یا هفته نخست ماه می موافقت کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابعی در AFC مدعی شد برگزاری متمرکز مسابقات محتمل‌ترین گزینه برای AFC تا مرحله یک هشتم است و برای نخستین بار ۴۰ تیم در این مسابقات حضور دارند؛ پنج گروه در غرب و پنج گروه در شرق قاره.

درباره برگزاری مرحله پلی آف و پیش از مرحله گروهی، انتظار می‌رود این مسابقات اوایل فوریه و یا در ماه مارس آغاز شود و سپس رقابت‌ها وارد مرحله گروهی شود.

الاتحاد درباره نحوه و محل برگزاری مسابقات خبر داد که کنفدراسیون آسیا از ماه فوریه اقداماتش را برای تعیین نحوه میزبانی آغاز می‌کند و هیچ مانعی در تعیین یک کشور برای برگزاری متمرکز یا چند کشور به عنوان میزبان وجود ندارد.

این روزنامه اماراتی در بخشی از گزارش خود آورده است: «مرحله گروهی و یک هشتم مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار می‌شود. در ماه سپتامبر مرحله یک چهارم نهایی با سیستم رفت و برگشت خواهد بود. سپس مرحله نیمه نهایی در ماه اکتبر و فینال در شرق و این بار به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.»

«داتو ویندزور جان» دبیر کل AFC در این خصوص به روزنامه الاتحاد گفت: در روزهای آینده جلساتی با چند فدراسیون برگزار می‌شود تا برای تاریخ جدید شروع لیگ قهرمانان به توافق برسیم.

وی افزود: بعد از تصمیم فیفا برای انتقال جام جهانی باشگاه‌ها به ماه فوریه ۲۰۲۱، تمایل به برگزاری لیگ قهرمانان در ماه آپریل و می و با سیستم متمرکز بیشتر است.

دبیر کل AFC ادامه داد: کنفدراسیون آسیا درهای دریافت درخواست میزبانی برای برگزاری متمرکز مسابقات را باز می‌کند که ممکن است در چند کشور برگزار شود. حتی شاید هر گروه در یک کشور برگزار شود. اگر هم کشورها درخواستی برای میزبانی نداشته باشند، رقابت‌ها در یک کشور در شرق و در یک کشور در منطقه غرب برگزار می‌شود.

ویندزور جان در خصوص احتمال میزبانی امارات در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکید کرد: قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنیم. ممکن است امارات درخواست میزبانی دو سه و یا حتی پنج گروه را داشته باشد. در این صورت استانداردهایی برای میزبانی و ارسال مدارک و پرونده وجود خواهد داشت.

دبیر کل AFC در پایان بحث واکسینه کردن تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را رد کرد و گفت: این موضوع دشوار است. هر کشوری برای مقابله با کرونا سیستم واکسیناسیون خاص خودش را دارد. واکسینه کردن تیم‌ها به خود کشورها سپرده شده است و ما به هیچ وجه آن‌را تحمیل نخواهیم کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید