مجلس ارز 4200 تومانی را حذف کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: ما در مجلس نرخ ارز را اضافه نکردیم فقط مبنای محاسبات را عدد ۱۷۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم و مابه‌التفاوتی که درخصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی رانتی بود را میخواهیم به معیشت مردم اختصاص دهیم و آن ارز فسادزا را حذف کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

رحیم زارع در نشست خبری خود با اعلام اینکه مبنای فروش نفت عدد ۵/۱ میلیون بشکه نفت است، گفت: سهم دولت از مازاد فروش نفت که پیش‌بینی دولت ۳/۲ میلیون بشکه بود را به درآمدهای مردم و معیشت اختصاص دادیم. در مجموع درآمد دولت را ۲۳۱ هزار میلیارد تومان دیدیم که در لایحه ۱۹۹ هزار میلیاردتومان بود.

وی افزود: همچنین ۳۰ هزار میلیارد تومان هم به عنوان دارایی های مالی به دولت قرض دادیم از منابع صندوق توسعه ملی که دولت این عدد را ۷۵ هزار میلیارد پیش‌بینی کرده بود.

 زارع در ادامه اظهار داشت: ما برای کنترل نرخ ارز در سامانه مبادلات الکترونیکی به دولت اختیار دادیم. در لایحه بودجه ارز ۴ نرخ داشت یک نرخ همان ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی بود، نرخ بعدی ۱۱۵۰۰ و نرخ دیگر هم ۱۷۵۰۰ تومان همچنین خواست اجازه بگیرد و ارز در سامانه ای تی اس به قیمت روز بفروشد، ما در مجلس نرخ ارز را اضافه نکردیم فقط مبنای محاسبات را عدد ۱۷۵۰۰ تومان در نظر گرفتیم و مابه‌التفاوتی که درخصوص ارز ۴۲۰۰  تومانی رانتی بود را میخواهیم به معیشت مردم اختصاص دهیم و آن ارز فسادزا را حذف کردیم.

وی ادامه داد: بهتر است مردم عزیز به مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود توجه نکنند، قابل پیش‌بینی است که آن افرادی که به ارز دسترسی داشتند و از آن سودهای قابل توجه کسب کردند امروز از این اقدام خوشحال نباشند اما این تصمیم مجلس شجاعانه و به نفع تولید و اشتغال خواهد بود. 

دیدگاه تان را بنویسید