محرومیت 6 ماهه مختار خورنگ از فعالیت در جودو

رئیس کمیته انضباطی از محرومیت شش ماهه مختار خورنگ از فعالیت در رشته جودو به صورت تعلیقی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، آیدین مولازاده اظهار داشت: جلسه کمیته انضباطی فدراسیون با حضور اعضای قانونی برای رسیدگی به پرونده‌های مختلف، برگزار شد و از مهمترین پرونده‌ای که در مورد آن بررسی های لازم انجام شد، پرونده مختار خورنگ  بود.

وی تصریح کرد: اساس رشته جودو بر پایه احترام، محبت و صلح و دوستی است. ما نیز قصد نداریم کسی را حذف کنیم، سیاست اصلی ما مبنی بر اخلاق و مدارا ست، اما متاسفانه برخی افراد تحت تاثیر تحریک‌هایی که از نواحی دیگر می‌شوند اقدام به صحبت‌هایی خلاف واقع می‌کنند که خودشان هم به غیر واقعی بودن آن اعتقاد راسخ دارند، مانند اتفاقی که درخصوص این پرونده افتاد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو درخصوص پرونده مختار خورنگ گفت: درخصوص این پرونده ما به صلاحدید، در درجه اول از ارجاع آن به مراجع قضایی خودداری کردیم و در وهله دوم، افرادی که مطالبی علیه آنها عنوان شده بود از حق شخصی خود گذشتند و کمیته انضباطی تنها به خاطر مطالبی که درخصوص فدراسیون جودو عنوان شده بود به عنوان مدعی عموم وارد شد، آقای خورنگ به کمیته انضباطی آمدند از ایشان خواسته بودیم اگر مستنداتی دارند ارائه کنند که مستند خاصی نداستند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر ایشان معتقد بودند برخی از خبرگزاری‌ها در انتقال مطالب ایشان شیطنت کرده‌ و عین صحبت‌های ایشان را مطرح نکرده و قصد ایشان مطالبی که در رسانه‌ها گفته شده نبوده است، ضمن اینکه به صورت کتبی گفتند که علاقه دارند در رشته جودو فعالیت خود را ادامه بدهند که البته این خواسته ما هم بود که از تجارب و اندوخته‌های ایشان بهره مند شویم.

مولازاده درخصوص رای کمیته انضباطی گفت: با توجه به اینکه مطالب عنوان شده، انحرافاتی در اذهان عمومی ایجاد کرد و از طرفی هم، شاکیان خصوصی از حق خودشان گذشته بودند، طبق آیین نامه کمیته انضباطی و با اکثریت آرا، آقای خورنگ به شش ماه محرومیت از فعالیت در رشته جودو محکوم شدند، البته این حکم اولیه است و می‌توانند ایشان اعتراض کنند.

وی افزود: بعد از صدور رای، آرش میراسماعیلی نه به عنوان رئیس فدراسیون بلکه به عنوان عضوی از خانواده جودو در خصوص عملکرد مثبت خورنگ و سوابق ایشان توضیحاتی را ارائه دادند، از طرفی بنده هم با خورنگ بیش از یک ساعت به صورت خصوصی صحبت کردم و باتوجه به مطالب عنوان شده ،  تصمیم بر آن شد که شش ماه محرومیت ایشان به صورت تعلیقی باشد، در این مدت اگر اتفاقی مشابه این امر بیفتد حکم صادره ، اجرا خواهد شد اما فعلا حالت تعلیقی دارد. ما به توانمندی های اخلاقی و عملکردی ایشان اعتقاد کامل دارم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: متاسفانه چند نفر معدودی هستند در رشته جودو که اقدام به ایجاد اختلال و نشر اکاذیب و تشنج آفرینی می‌کنند و دوست دارند جودو را متزلزل کنند که ما با قدرت  جلوی این اتفاقات را می گیریم و حافظ منافع جودو خواهیم بود، چرا که هیچ کدام از مدیران فعلی در آینده در جودو نیستند اما رشته جودو باقی می ماند و باید از حقانیت آن دفاع شود به همین دلیل ما پرونده این اشخاص را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید