تمجید رسانه پرتغالی از تکنیک و فیزیک مهدی طارمی

اوجوگو در گزارش اخیر خود با نگاهی جالب آمار طارمی در لیگ پرتغال را بررسی کرد و او را یک مهاجم کامل و تاثیرگذار دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی طارمی در دیدار مقابل بنفیکا در فینال سوپرکاپ پرتغال توانست در گل اول تیمش اثر گذار باشد و با گرفتن یک پنالتی، به پورتو کمک کند.

پورتو در انتها با شکست 2 بر صفر بنفیکا توانست اولین جام فصلش را بالا ببرد و مهاجم ایرانی به اولین قهرمانی‌اش در پورتو دست یابد.

پنالتی گرفتن‌های طارمی پس از حضور در لیگ پرتغال از فصل 2019-2020 باعث شد تا روزنامه اوجوگو گزارشی از درخشش ستاره ایرانی بنویسد.

اوجوگو در گزارش خود نوشت که مهدی طارمی نه تنها با گلزنی و پاس گل به تیمش کمک می‌کند، بلکه می‌تواند پنالتی‌های زیادی نیز از مدافعان حریف بگیرد.

از زمانی که طارمی وارد لیگ پرتغال شده تاکنون توانسته 12 پنالتی بگیرد. او 9 بار برای ریوآوه و 3 بار برای پورتو موفق به گرفتن خطا در محوطه جریمه شده است. در فصل 2020-2021 او با گرفتن 3 پنالتی پس از مارگا(مهاجم دیگر پورتو) با 4 بار در رده دوم بیشترین خطا در محوطه جریمه، قرار گرفته است.

اوجوگو نوشت که این آمار به طارمی کمک می‌کند تا به یک مهاجم کامل و تاثیرگذار بدل شود. او با ترکیبی از تکنیک و فیزیک بدنی می‌تواند باعث خطای مدافعان شود مثلا در دیدار مقابل بنفیکا و در 76 دقیقه که در زمین حضور داشت، او با 5 خطا، بیشتر از هر کسی در میدان رویش خطا شده بود.

طارمی در 356 دقیقه که در لیگ پرتغال بازی کرده، بیشترین لمس توپ را در محوطه جریمه داشته است و باعث می‌شود که پنالتی‌های زیادی از حریفان بگیرد. اوجوگو در انتها نوشت که ستاره ایرانی در گل کردن پنالتی نیز بسیار موفق است و فصل گذشته از 7 پنالتی، تمام آنها را به گل بدل کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید