نظر فغانی درباره اتفاقات و عملکرد داور قطری در فینال لیگ قهرمانان آسیا

علیرضا فغانی درباره تصمیمات داور بازی پرسپولیس - اولسان هیوندای توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا فغانی، داور ایرانی که روز گذشته به عنوان بهترین داور سال 2020 قاره آسیا انتخاب شد دیشب مهمان تلفنی برنامه فوتبال 120 بود. او در این گفت و گو اشاره‌ای هم به اتفاقات داوری فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی داشت.

 

خبرآنلاین نوشت: فغانی درباره این موضوع گفت: ما باید اول با پروتکل‌های VAR آشنا باشیم. اگر کامل به شرایط اشراف داشته باشیم، یک مقدار آرامش خاطری بیشتری خواهیم داشت. در نیمه نهایی شرق تیم ژاپنی یک بر صفر جلو بود، وسط زمین یک درگیری شد و بعد توپ را گرفتند و گل زدند. طبق پروتکل مالکیت فاز حمله خیلی مهم است، یعنی می‌روند چک می‌کنند که قبل از گل خطایی نباشد. ما باید تمرکز را روی زمین بگذاریم و به داور حمله نکنیم، مثل همان اتفاقی که در این بازی رخ داد و بعد از تصمیم VAR هم توپ را وسط زمین کاشتند و بازی کردند.

او درباره صحنه مشکوک پنالتی روی نوراللهی عنوان کرد: این صحنه‌ای که برای احمد نوراللهی رخ داده و می‌گویند چرا داور بیشتر وقت نگذاشته تا صحنه را ببیند، تنها ایرادی که بر داور هست، این بود که چند ثانیه بیشتر ندید اما در تصمیمش فرقی نمی‌کرد چون یک موقعی داور و کمک داور ویدیویی هم نظر هستند اما در آن صحنه داور خطا ندیده، کمک داور ویدیویی هم خطای احمد نوراللهی را دیده و چون پرسپولیسی‌ها اعتراض کردند، برای آرام شدن جو بازی داور ویدیویی هم گفت که این صحنه را ببین.

فغانی درخصوص نظر خودش درباره آن صحنه گفت: اول خطای خود نوراللهی بوده و دلیل این که رفتند آن صحنه را دیدند، همین اعتراض نماینده ما بود.

دیدگاه تان را بنویسید