واکسن کرونای فایرز و مدرنا را انگلیسی ها آزمایش می کنند

دو شرکت فایزر و مدرنا از آزمایش واکسن‌های کرونای خود بر روی گونه‌ای جدید از این ویروس خبر داده‌اند که در انگلیس شیوع پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از سی ان ان، هر دو شرکت تأیید کرده‌اند که واکسن‌های خود را بر روی این گونه جدید و بسیار مسری از ویروس کرونا آزمایش می‌کنند تا مشخص شود آیا آنها در برابر کرونای انگلیسی مصونیت ایجاد می‌کنند یا خیر.

مهر نوشت؛ در هفته‌های اخیر گونه‌ای جهش یافته از ویروس کرونا در انگلیس و به خصوص شهر لندن شیوع پیدا کرده که تا ۷۰ درصد مسری تر از گونه‌های قبلی ویروس کروناست.

متخصصان پزشکی و ویروس شناسان هشدار می‌دهند اگر کرونا چند بار دیگر جهش پیدا کند، ممکن است واکسن‌های فعلی که با صرف میلیون‌ها دلار هزینه تولید شده اند، دیگر در برابر آنها کارآیی نداشته باشند.

شرکت مدرنا بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده و مدعی شده بر اساس داده‌های موجود پیش بینی می‌شود که واکسن ضدکرونای این شرکت در برابر گونه انگلیسی این ویروس هم ایمنی ایجاد کند. اما برای تأیید این مساله طی هفته‌های آینده آزمایش‌های تازه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد.

فایزر هم اعلام کرده در حال استخراج داده‌های تازه از نمونه‌های خون افرادی است که با دریافت واکسن ضدکرونای این شرکت در برابر این ویروس مصون شده اند و تصور می‌کند که واکسن آن در برابر گونه مسری تر ویروس کرونا در انگلیس مصونیت ایجاد کند.

ویروس کرونا پیش از این هم جهش‌هایی داشته، اما نگرانی‌های جهانی در مورد روند این جهش‌ها و به خصوص شیوع گسترده ویروس یادشده در انگلیس با جهش تازه ویروس مذکور بیشتر شده است. از همین رو دهها کشور جهان ممنوعیت‌های مسافرتی را در مورد اتباع کشور انگلیس اعمال کرده و پروازهای ورودی و خروجی به این کشور را ممنوع کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید