تاکید مجدد وزیر صمت: به دنبال آزادسازی واردات خودرو هستیم/ قیمت خودرو بازهم کاهش خواهد یافت

وزیر صمت در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طرح واردات خودرو به دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم تا فضا برای تولید بیشتر توسط خودروسازان دولتی فراهم شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو، گفت: ما درصدد شکست انحصار خودرو هستیم و برای تحقق این هدف تولیدکنندگان بخش خصوصی در حال فعالیت هستند و عرصه برای فعالیت آنها آماده  است.

وی با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی تولید خودروسازان دولتی یکی از برنامه های وزارت صمت است،  افزود: در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم، که به نظر می رسد این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

عضو کابینه دوازدهم همچنین درباره وضعیت تامین کالاهای اساسی، گفت: ۵ نهاده دامی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای وادرات آن  اختصاص داده می‌شود به میزان مناسب و مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی وارد و تحویل داده شد.

وظیفه وزارت صمت، تامین نهاده دامی و وزارت جهاد مسئول توزیع‌ است

رزم حسینی با بیان اینکه براساس قانون وظیفه وزارت صمت، تامین نهاده دامی است و وزارت جهاد کشاورزی تحویل‌گیرنده و توزیع‌کننده است، اضافه کرد: ممکن است در مرحله توزیع با توجه به حجم کالاها، خطا‌هایی صورت گیرد که مسئول پاسخگویی به این موضوع، وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز، موجب برخی ناهماهنگی‌ها و ایجاد فساد در این بخش شده است، گفت: وزارت صمت بیش از نیاز وزارت جهاد کشاورزی و واحد‌های تولید دام و طیور، نهاده وارد کرده و تحویل داده است.

رزم حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، توضیح داد: وزارت صمت همکاری مناسبی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارد و در تصمیمات مهم این وزارتخانه، با سه نهاد مهم تصمیم گیرنده در کشور یعنی بخش خصوصی، کمیسیون‌های مجلس و دولت هماهنگی می‌شود؛ در نشست امروز کمیسیون سوالات نمایندگان بررسی و توضیحات لازم ارائه شد.

قیمت فولاد در هفته‌های اخیر متعادل‌تر شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه محور اصلی سوالات امروز نمایندگان بررسی شیوه نامه جدید عرضه فولاد بود، اضافه کرد: نمایندگان مردم خواستار اجرای این شیوه نامه با قاطعیت شدند تا قیمت فولاد متعادل شود، خوشبختانه از دو هفته گذشته با اجرایی شدن شیوه نامه جدید مربوط به نحوه عرضه فولاد، قیمت‌ها متعادل‌تر شده است.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه سیاست کلی دولت عرضه محصولات فولادی به طور کامل در بورس کالا است، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد نظر وکلای مردم مربوط به معادن کشور بود که توضیحات لازم ارائه شد.

وی سیاست جدید ستاد اقتصادی دولت مبنی بر رفع  تعهد صادرکنندگان از محل واردات کالا را تصمیم هوشمندانه دانست و افزود: این تصمیم موجب افزایش صادرات در 2 ماه اخیر شده است که در پی آن شاهد ارتقا درآمد ارزی و کاهش قیمت‌ها هستیم.

 

حجم ویدیو: 1.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید