«یلدا» نامزد جایزه سینمایی لومیرِ فرانسه شد

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، با بازی صدف عسکری، بهناز جعفری و بابک کریمی، نامزد دریافت یکی از مهم‌ترین جایزه‌های سینمایی لومیر در فرانسه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی، محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان، با تهیه‌کنندگی مشترک علی مصفا و موسسه مستقل بن گاه ( مسعود و محمود بخشی)، در بخش بهترین تولید مشترک بین‌المللی، نامزد بیست و ششمین دوره جوایز لومیر شد.

خبرانلاین نوشت؛ داستان این فیلم، در باره مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده‌ است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا، بخشیده شود، ولی مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه، هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

صدف عسکری، فقیهه سلطانی، بهناز جعفری، فرشته صدرعرفایی، بابک کریمی، فرشته حسینی، بهرام افشاری و ... بازیگران «یلدا» هستند.

امیر کوستوریتسا با فیلم «زیرزمین» و برادران دارن با فیلم‌های «سکوت لورنا»، «کودک» و «دو روز و یک شب» از برندگان پیشین این جایزه هستند.

امسال ١٢٣ منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی از ٣٦ کشور، برندگان جوایز لومیر را انتخاب می‌کنند که معادل جوایز سینمایی گلدن گلوب است. 

مراسم اعطای جوایز بیست و ششمین دوره جوایز لومیر، ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) از کانال پلای فرانسه پخش سراسری خواهد شد.

«یلدا» که پیش از این جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ را کسب کرده است، از این هفته در آمریکا توسط کمپانی نیویورکی فیلم موومنت پخش می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید