یک استاد سابق دانشگاه در خصوص مزایده ایران مال با ارزش پایه 85 هزار میلیارد تومان، به واقعیت ساخته شدن این پروژه اشاره کرد.

پایگاه خبری جماران، میلاد شیراوند:ایران مال یکی از پروژه های تجاری بانک آینده در منطقه 22 تهران است که علی رغم تخلفات بسیار در ساخت وساز خود هنوز نیمه کاره است و ساخت بخش هایی از آن متوقف شده و اکنون طی یک آگهی با مبلغ پایه 85 هزار میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده است. 

 

داود سوری استاد اقتصاد و پژوهشگر در حساب توییتری خود در واکنش به آگهی مزایده ایران مال به ارزش هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان از سوی بانک آینده|، نوشت:  ایران‌مال با پولی که از بانک‌مرکزی قرض گرفته می‌شد ساخته شد و تورم ناشی از آن را ما تحمل کردیم. حال فروخته می‌شود و همان تورم جیبی پر از پول برای مالک به ارمغان می‌آورد! بازنده من و شمائیم که هر روز با خرید گران اجناس، پول ساخت آن را فراهم آوردیم و واسطه و محلل این شعبده‌بازی...

سعید لواسانی امام جمعه لواسانات که در پرونده های تخلفات شهرداری تهران در سال های گذشته بارها ورود کرده بود نیز در واکنشی نوشت: فاجعه سرمایه‌داری لجام‌گسیخته. آگهی فروش ایرانمال به پایه ۸۵ میلیارد تومان معادل ۳.۴ میلیارد دلار، حدود سه برابر بودجه سالیانه شهرداری تهران. سیاستگذاران، قانون‌گذاران، مجریان، ناظران بیدار شوند و نگران. قرار ما در انقلاب اسلامی این نبود. فعلا از تخلفات ایرانمال حرفی نمی‌زنیم.

 

 

photo_2020-12-12_10-23-56

پس از واکنش های بسیار به این آگهی بانک اینده در یک اطلاعیه نوشت: بر اساس "دستور العمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری" که یکی از بندهای  آن "الزام به واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری، صرفا از طریق برگزاری مزایده" است ، بانک آینده نیز به درج بیست و سومین آگهی مزایده اقدام کرد ،که در آن، فروش تا صددرصد سهام شرکت توسعه بین الملل ایرانمال، اطلاع رسانی شد.

در ادامه این بیانیه، بانک آینده منتقدان را متهم به نا آگاهی کرده و نوشته است: با وجود ایراد برخی شبهات ازسوی افراد نا آگاه ، بانک آینده با افتخار به اطلاع عموم می رساند که این بانک نه تنها ایران مال را یکی از پروژه های  موفق در مسیرارتقای ارزش افزوده می داند بلکه دارایی های ارزنده دیگری را در اختیار دارد که پشتوانه محکمی برای تضمین سود سپرده گذاران و حفظ اعتماد مردم خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.