رقبای احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا را بشناسید

در روز 29 آذر پرسپولیس باید به مصاف رقیب خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا برود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در حالی که پرسپولیس با پیروزی مقابل النصر عربستان مجوز حضور در فینال لیگ قهرمانان کسب کرده است، هنوز رقیب این تیم در فینال این رقابت‌ها مشخص نشده است؛ در حال حاضر رقابت‌های منطقه شرق آسیا در حال پیگیری است و دو نماینده کره جنوبی به همراه دو نماینده ژاپن و چین در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا درنهایت یک تیم به‌عنوان رقیب پرسپولیس جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کند. فینالی که بیست‌ونهم آذر برگزار خواهد شد.

ویسل کوبه؛ اینیستا رقیب پرسپولیس خواهد شد؟

خبرآنلاین نوشت؛ ویسل کوبه تنها نماینده ژاپن است که هنوز از رقابت‌ها حذف نشده است. آن‌ها علی‌رغم نتایج چندان جالب‌شان در لیگ ژاپن در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کردند و توانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها برسند.

در این تیم سه بازیکن خارجی تاثیرگذار به میدان می‌روند؛ توماس فرمالن، مدافع وسطی که سابقه حضور در آرسنال، رم و بارسلونا را دارد و در قلب خط دفاعی ویسل کوبه به میدان می‌رود. داگلاس، مهاجم برزیلی سابق العین که در حال حاضر تجربه‌ای تازه را در فوتبال ژاپن آغاز کرده است و درنهایت آندرس اینیستا که همراه بارسلونا به افتخارات زیادی رسیده است و رهبر خط هافبک ویسل کوبه محسوب می‌شود.

ویسل کوبه با حذف شانگهای SIPG چین که اسکار برزیلی، بازیکن اسبق چلسی را در ترکیب خود داشت به این مرحله از رقابت‌ها رسید.

سوون سامسونگ کره‌جنوبی؛ تیمی با دفاع سه نفره

سوون سامسونگ رقیب ویسل کوبه در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان است و درنهایت یکی از این دو تیم موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها خواهد شد. این دو تیم پیشتر دو بار در مرحله گروهی این فصل از رقابت‌ها با یکدیگر دیدار کردند که سهم هر کدام از تیم‌ها یک برد بوده است. 

نکته مهم در تیم سوون سامسونگ استفاده از سیستم سه دفاعه و حضور وینگ‌بک‌ها است که در سطح رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جالب توجه است. 

بیجینگ گوان؛ رویایی که بالاخره محقق می‌شود؟

تیم فوتبال بیجینگ چین آماده است تا در ادامه موفقیت تیم‌های کشور چین قدم بردارد. گوانگ‌ژو اورگراند در قرن بیست‌ویکم دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است و حالا بیجینگ گوان نیز این شانس را دارد تا سومین قهرمانی چین در این قرن را رقم بزند. 

سرمربی بیجینگ گوان سابقه حضور در تیم لیون فرانسه را در کارنامه خود دارد. برونو ژنسیوی ۵۴ ساله از جولای سال گذشته هدایت این تیم را برعهده گرفته و تاکنون نتایج قابل قبولی با این تیم کسب کرده است. آن‌ها در مرحله گروهی توانستند بدون هیچ چالش و دردسری با کسب شانزده امتیاز از هجده امتیاز صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی کنند و در این مرحله نیز اف‌سی توکیو را شکست دهند. بازیکنان خارجی این تیم بسیار تاثیرگذار هستند. رناتو آگوستو، جاناتان ویرا، مین جائه کیم و الان بازیکنان خارجی این تیم هستند. 

آگوستو بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در برزیل پشت سر گذاشته است و سابقه حضور در فوتبال آلمان را نیز دارد. فرناندو، دیگر برزیلی تیم بیجینگ گوان نیز سابقه حضور در گرمیو، سمپدوریا، اسپارتاک مسکو و شاختار دونتسک اوکراین را در کارنامه خود دارد. خط دفاعی این تیم نیز مین جائه کیم حضور دارد، بازیکنی که سابقه حضور در تیم ملی کره جنوبی را در کارنامه خود دارد و مهره‌ بسیار موثری به حساب می‌رود. جاناتان ویرا سابقه حضور در لاس پالماس، استاندارد لیژ و رایو وایکانو را در کارنامه خود دارد و بازیکن موثری در ترکیب تیم خود است. 

الان، مهاجمی که تابعیت چینی دارد و جز سهمیه بازیکنان خارجی محسوب نمی‌شود، در این مسابقات با ۴ گل زده درخشش ویژه‌ای داشته است و یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان بیجینگ گوان به حساب می‌رود. 
اولسان هیوندای کره جنوبی؛ امید اصلی کره‌ای‌ها
دیگر نماینده کره جنوبی امید زیادی دارد تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. اولسان هیوندای که نایب قهرمان کی لیگ هستند در مرحله گروهی شانزده امتیاز کسب کردند و به راحتی راهی مرحله حذفی رقابت‌ها شدند. آن‌ها در مرحله حذفی نیز نماینده استرالیا را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند و توانستند جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها را کسب کنند. 

جونیور نگرائو مهاجم برزیلی تیم اولسان است که قدرت گلزنی و تمام‌کنندگی بالایی دارد و می‌تواند برای دیگر تیم‌ها دردسرساز باشد. از طرف دیگر داو بولتوس ستاره خط دفاعی این تیم است. بازیکن هلندی که سابقه حضور در هیرنفین را در کارنامه خود دارد و مهره موثری در خط دفاعی اولسان هیوندای به حساب می‌آید. یانسن دیگر ستاره خط حمله این به حساب می‌رود که عملکرد درخشانی را از خود نشان داده است. 

پرسپولیس در بیست‌ونهم آذر مقابل یکی از این چهار تیم بازی خواهد کرد؛ بازی‌ای که احتمالاً یکی از سه دیدار مهم تاریخ باشگاه پرسپولیس است و آن‌ها امید دارند تا با پیروزی در آن قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید