بررسی شکایت پرسپولیس از خلیل زاده در فیفا+ عکس

با حکمی که کمیته تعیین وضعیت صادر کرده احتمالا پرسپولیس این پرونده را به فیفا خواهد فرستاد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پرسپولیس با توجه به جدایی شجاع خلیل زاده و حضور این بازیکن در الریان قطر، نسبت به این موضوع پرونده‌ای در فدراسیون فوتبال ایران شکل داد و به دنبال دستیابی به نتیجه از سوی کمیته تعیین وضعیت بود. طی این مدت بارها به این موضوع اشاره شد که با توجه به حضور خلیل زاده در قطر و تیم الریان، این پرونده بین المللی محسوب شده و باید در صورتی که پرسپولیس خود را نسبت به این ماجرا محق می‌داند در فیفا به دنبال احقاق حق خود باشد.

با این حال گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس امیدوار بود با بررسی پرونده از سوی کمیته حقوقی داخلی در کمیته تعیین وضعیت، در صورتی که نتیجه به سود آنها بوده، احتمالا پرونده را در فیفا دنبال کند. بعد از چند هفته اکنون کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال رای خود در خصوص دادخواست باشگاه پرسپولیس درباره شکایت از شجاع خلیل زاده و باشگاه الریان را با یک جمله قابل پیش بینی اعلام کرده است: "کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رای به عدم صلاحیت خود برای رسیدگی به شکایت باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس علیه آقای شجاع خلیل زاده صادر و اعلام می‌نماید."

این کمیته البته در خصوص تجدید نظرخواهی باشگاه پرسپولیس به کمیته استیناف آمادگی خود را اعلام کرده اما در نهایت به نظر می‌رسد همانطور که پیش بینی می‌شد با توجه به ابعاد پرونده که بین المللی محسوب می‌شود، پرسپولیس تنها با ارائه آن در کمیته انضباطی فیفا قادر به رسیدگی و دریافت نتیجه مدنظر خود خواهد بود.

حکم شجاع

 


شجاع خلیل زاده بعد از ماجرای مربوط به اختلاف نظر با مدیران سابق این باشگاه و در ادامه پیشنهاد باشگاه قطری از این تیم بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا جدا شد. باشگاه پرسپولیس مدعی است که در وهله اول از قرارداد این بازیکن دو فصل دیگر باقی مانده و از سوی دیگر او توافق جدیدی با مدیران این باشگاه داشته که مسیر جدایی او را بدون رضایت این باشگاه با مشکل مواجه می‌کند.

از سوی دیگر اما شجاع خلیل زاده با ارائه مستندات خود برای فسخ قرارداد، توانست آن را دریافت کرده و راهی قطر و تیم الریان شود. او که اکنون طی دیدارهای اخیر برای الریان به میدان رفته، با شکایتی که از باشگاه پرسپولیس متوجه‌اش شده، باید دید چه سرنوشتی به دنبال خواهد داشت.

با این حال موضوع اصلی این است که باشگاه پرسپولیس طی پروسه زمانی باقیمانده که اجازه شکایت به باشگاه مبدا را در خصوص ادعای جدایی غیرقانونی بازیکنش را می‌دهد به فیفا اعلام کند. فدراسیون داخلی قادر به اجرای حکم و بررسی در خصوص پرونده‌های بین المللی نیست و همین موضوع عاملی شد تا علیرغم خبرسازی چند وقت اخیر باشگاه پرسپولیس در خصوص شکایت از شجاع خلیل زاده، آنها با پاسخ قابل پیش بینی  "فاقد صلاحیت" مواجه شوند.

دیدگاه تان را بنویسید