بازی هایی برای رفع چالش‌های روانی کودکان

یک کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی گفت: متخصصان از بازی برای برطرف کردن چالش‌های روانی و مشکلات رفتاری کودکان استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مرجان پلوئی کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومیاظهار کرد: بازی یک  شروع برای رشد بسیاری از توانایی‌ها و استعداد‌های بالقوه کودکان است؛ چراکه تخیل کودک را پرورش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او گفت: بازی می‌تواند جهت کسب مهارت‌های زندگی، رشد خلاقیت و بستر مناسب برای قدرت گرفتن تخیل کودک باشد. همچنین می‌تواند باعث رشد اجتماعی و شخصیت کودک شود.

این کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی بیان کرد: بسیاری از بازی‌های نمادین که کودک در دوران طفولیت انجام می‌دهد در تجارب دوران‌ بزرگسالی او  موثر هستند؛ چراکه کودکان  در حال بازی احساسات خود را برون‌ریزی کرده و با غلبه بر نگرانی‌ها و استرس‌ها احساس آرامش می‌کنند.

پلوئی ادامه داد: بازی‌های تخیلی می‌تواند روی توانمندی حافظه تاثیر مثبت داشته باشد، باید برای کودکان فرصت‌های مناسبی خلق کرد تا بتوانند با همسالان خویش به قدر کافی بازی کنند، البته شناختن نوع بازی برای هر سن بسیار مهم است. همچنین خریدن اسباب بازی باید براساس سن  و توانایی‌های  کودک باشد.

او گفت: والدین باید برای کودک اسباب بازی‌ها و کتاب‌های مخصوص گروه سنی خودش تهیه کنند. بازی با کودک موجب شادی و نشاط او می شود و از لجبازی و پرخاشگری کودک می‌کاهد.

پلوئی بیان کرد: متخصصان گاهی از بازی برای مداخله موثر جهت درمان اختلالات و مشکلات رفتاری در سنین کودکی استفاده می‌کنند. در واقع از بازی برای برطرف کردن چالش‌های روانی کودک استفاده می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید