شیائومی از اپل سبقت گرفت!

گزارشی جدید نشان می دهد در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی میزان فروش موبایل های شیائومی از آیفون بیشتر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت، بازار جهانی تلفن هوشمند در حال بهبود نسبت به روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا است و در همین راستا تغییری به وجود آمده است.

مهر نوشت؛ گزارش جدید شرکت گارتنر نشان می دهد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شیائومی در حوزه فروش موبایل جایگاه اپل را به خود اختصاص داده و ۴۴.۴میلیون دستگاه در تابستان ۲۰۲۰ فروخته و ۱۲.۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این درحالی است که این شرکت سال گذشته در همین سه ماهه۳۲.۹ میلیون موبایل فروخته بود و ۸.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

اپل در سومین سه ماهه  سال جاری میلادی ۴۰.۶ میلیون موبایل فروخته  که اندکی کمتر از آمار ۲۰۱۹ این شرکت است. این شرکت ۱۱.۱ درصد از بازار موبایل جهانی را در اختیار دارد.

جایگاه صدر فهرست بزرگترین فروشنده موبایل جهان به سامسونگ تعلق دارد. این شرکت کره ای در سومین سه ماهه ۲۰۲۰ میلادی ۸۰.۸ میلیون دستگاه فروخته و ۲۲ درصد بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد. 

از سوی دیگر میزان فروش هواوی در این سه ماهه با کاهش روبرو شد و ۵۱.۸ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. حال آنکه این شاخص در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی ۶۵.۸ بود. البته با توجه به تحریم های آمریکا این امر چندان تعجب برانگیز نیست.

در کنار این موارد گارتنر در گزارش خود اشاره می کند  بازار جهانی موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ نسبت به ماه های قبل  بهبود یافته است. هرچند میزان فروش همچنان ۵.۷ درصد کمتر از آمار مربوط به همین بازه در ۲۰۱۹ میلادی است، اما در مقایسه سالانه نسبت به کاهش های ثبت شده سه ماهه اول و دوم ۲۰۲۰ کمتر است.

دیدگاه تان را بنویسید