کارگردان سریال "خانه امن": انتظار چنین استقبالی را نداشتم

معظمی گفت:همیشه دنبال کارهای سخت هستم و سعی می‌کنم اثری که می‌سازم از کار قبلی یک پله بهتر باشد.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، احمد معظمی کارگردان خانه امن که کارهایی همچون ملکاوان، ترور خاموش ،سارق روح ،حریم شخصی ،دیوار شیشه ای، سایبر، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و.... را در کارنامه اش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ حالا احمد معظمی با ابوالفضل صفری تهیه کننده در سومین همکاری،دست روی ماجرای داعش گذاشته اند و «خانه امن» با محوریت جاسوسی و امنیتی، سوژه داغ خاورمیانه را هدف گرفته است.

سریال «خانه امن» یکی از تولیدات پربازیگر سیمافیلم محسوب می‌شود.
این مجموعه تلویزیونی که ۵۰ بازیگر اصلی جلوی دوربین کارگردانش رفته، به بازیگران جوان و مستعد تئاتر میدان عمل مناسبی داده و نیلوفر کوخانی، ارسطو خوشرزم، روژین رحیمی طهرانی و زهره نعیمی هر کدام یکی از نقش‌های اصلی «خانه امن» را ایفا می‌کنند.

این کارگردان جسارت به خرج داده و در آن به بازیگران جوان، مستعد و کمترشناخته شده تئاتر اعتماد کرده و نقش‌های اصلی را به آن‌ها سپرده است. وی پیش از این نیز در مجموعه «ترور خاموش» بازیگرانی همچون حمید شریف زاده و مهدخت مولایی را به سینما و تلویزیون معرفی کرد و سعی بر آن داشته تا فرصتی مغتنم را در اختیار بازیگران نسل جدید تئاتر قرار دهد.

طراح اصلی داستان سریال مرتضی اصفهانی است و نگارش آن توسط حسین تراب نژاد انجام شده است.

تصویربرداری «خانه امن» از سال ۹۷ و بلافاصله پس از مجموعه «ترور خاموش» آغاز شد و بخش بسیاری از تصویربرداری در دوران کرونا انجام شد؛ حتی این که گروه در دو بخش به خارج از کشور سفر کردند و در کنار آن لوکیشن هایی نیز درکردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، مازندران و خوزستان، البرز، قم و هرمزگان داشتند و  این مجموعه در ۵۰ قسمت تولید شده است.
احمد معظمی ،درباره ادامه حضور در ژانر امنیتی گفت: اصولا ژانرهایی مثل جاسوسی امنیتی و اکشن جز ژانرهای جذاب سینما و تلویزیون است،نمی دانم در آینده آیا توانایی ادامه دادن این ژانر سخت را داشته باشم وقطعی نمی توانم بگویم.از طرفی علاقه بسیاری به این نوع کارها دارم و تا جایی که در توان داشته باشم ادامه می دهم.

وی ادامه داد: تولید هر سریالی سختی های خودش را دارد،کم یا زیاد بودن کارها متفاوت است.کارهایی مثل سریال خانه امن از حساسیت های بالایی برخوردار است و در نگارش به طورخاصی صحنه ها را طراحی می کنند و می نویسند. به هر حال باید حساسیت و دقت بالایی در فیلمساز شکل گرفته باشد تا بتواند صحنه هایی را که به نگارش درآمده روح ببخشد.


همیشه دنبال کارهای سخت هستم/انتظار چنین استقبالی را نداشتم

معظمی عنوان کرد: مجموعه خانه امن از تعداد بسیاری بازیگر بهره می برد و اتفاقات خوبی برای بازیگران جدیدی که معرفی شدند در آینده خواهد افتاد.

این کارگردان اظهار کرد: کاری که زحمت کشیده شود مخاطب سریال را می بیند و مردم ما کار خوب را دنبال می کنند. خانه امن جز سریال هایی شده که مخاطب بازپخش آن را می بیند.

کارگردان ترور خاموش توضیح داد:زمانی که کار را کلیدزدیم می دانستم کار با استقبال مواجه می شود،اما انتظار استقبال امروز را نداشتم.خوشحالیم که مخاطبان کار را دنبال می کنند.

وی درباره اینکه بازیگری بود که به خاطر امنیتی بودن سریال انصراف بدهد؟ گفت: مراحل تست بازیگران خانه امن پروسه طولانی را سپری کرد و از آنجایی که فیلم نامه کامل نشده بود بازیگرانی بودند که به خاطر آماده نبودن انصراف دادند اما نمی دانم دلیل امنیتی بودن کار بود یا دلیل دیگری داشت.


همیشه دنبال کارهای سخت هستم/انتظار چنین استقبالی را نداشتم

وی افزود: ما در سریال «خانه امن» به موضوع داعش و شستشوی مغزی بیشتر پرداخته ایم و نیروهای امنیتی درگیر ماجراهای داعشی هستند.
معظمی بیان کرد: همیشه دنبال کارهای سخت هستم و سعی می‌کنم اثری که می‌سازم از کار قبلی یک پله بهتر باشد. «خانه امن» از دو سریال قبل سخت‌تر است.

این کارگردان توضیح داد: به همین خاطر ساخت این نوع قصه‌ها نیاز به تفکر و مشورت فراوان با نویسنده و طراح دارد.
معظمی عنوان کرد: «خانه امن» سریالی پربازیگر و پر لوکیشن است و به شدت میزانسن‌های سختی دارد؛ متنی که توسط آقای تراب نژاد نوشته شده با میزانسن خاصی نگارش شده است. اگر در اجرای صحنه‌ها مقدار کوچکی اشتباه شود، حق مطلبی که در ذهن نویسنده و طراح بوده، به هیچ وجه ادا نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید