شرایط و نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا/ وام به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی محدودیت‌های کرونایی از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد. متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا می‌توانند از امروز ۴ آذرماه ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، همگام با آغاز موج سوم شیوع کووید-۱۹، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع این بیماری دور جدیدی از تعطیلی گسترده در سراسر کشور را اجرا کند. با  تعطیلی‌ کسب و کارها رییس ستاد مذکور اعلام کرد که مساعدت‌های مالی برای گروهی از مردم در نظر گرفته است.

آنا نوشت؛ بر همین اساس رئیس جمهور اعلام کرد برای ۱۰ میلیون خانواده وام یک میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۰ ماهه پرداخت می‌شود. البته دولت پیش از این نیز وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در ۳۰ قسط پرداخت کرد و تا کنون پنج قسط آن از خانوار کسر شده است.

شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا

  • متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا می‌توانند از امروز ۴ آذرماه ثبت‌نام کنند.
  • برای ثبت‌نام باید سرپرست خانوار کد ملی خود را از طریق سیم‌کارتی که به نام خودش است به سرشماره ۶۳۶۹ بفرستد.
  • همه سرپرستان خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند متقاضی این وام باشند و کد ملی خود را ارسال کنند.
  • مهلت ثبت‌نام از امروز آغاز شده است و تا سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه به‌مدت یک هفته ادامه دارد.
  • افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌ها عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

روش درخواست وام یک میلیون تومانی کرونا:

  • طبق اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها روش درخواست وام یک میلیون تومانی به شرح زیر است:
  •  متقاضیان صرفاً کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند، شهروندان تنها یک بار پیامک ارسال کنند.
  • مرحله اول: پیامک سرپرست خانوارها از روز سه شنبه ۴ آذر تا سه شنبه ۱۱ آذر  به مدت یک هفته دریافت می شود.
  • مرحله دوم: پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر، داده های اطلاعاتی پایش خواهد شد.
  • مرحله سوم: در هفته سوم از ۲۰ آذر الی ۲۷ آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشماره  v.refah   پاسخ داده می شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی:

۱. بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۹  ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

۲. تضمین و تعهد یارانه مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مورد پرداخت تا نرخ تسهیلات قرض‌الحسنه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق دستورالعمل پرداخت وام قرض الحسنه به خانوارها مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا، موضوع ابلاغیه ۱۳۹۹/۰۲/۰۳  و اصلاحیه های مربوطه خواهد بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول اجرای این بند و سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دستگاه های همکار اجرای مصوبه خواهند بود.

شرایط و نحوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی محدودیت های کرونایی

دیدگاه تان را بنویسید