«تارا» نام محصول جدید ایران خودرو k132 / قیمت «تارا» ایران خودرو چقدر است؟

چند روزی می شود که خبرهایی مبنی تعیین اسم برای خودرو جدید ایران خودرو با نام K132 در فضای مجازی منتشر شده است. تارا نام جدید محصول ایران‌خودرو است. این خودرو چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارد و آیا پیش‌بینی قیمت آن امکان‌پذیر است؟ قیمت این خودرو فول اتوماتیک به نظر می‌رسد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شرکت خودروسازی ایران خودرو نام «تارا» را برای پروژه K۱۳۲ انتخاب کرده است. آن طور که می‌گویند، بزودی «ایران خودرو تارا» به صورت رسمی معرفی می‌شود.

نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب می‌آید.

این کلمه ریشه فارسی دارد و در برخی زبان‌ها نیز با معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته می‌شود. نام ایرانی تارا در کشور‌های دیگر هم برای افراد برگزیده می‌شود.

از چندی پیش در برخی محافل گفته شده است که ایران خودرو فرآیند ثبت نماد برای خودروی K۱۳۲  را با نام «تارا» را آغاز کرده است و به زودی پژو ایرانی با نام تارا به بازار خواهد آمد. با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، این خودروساز، مانند سایر محصولاتش نوشتار فارسی را بر روی درِ صندوق انتخاب کرده است.

بر اساس شنیده ها انتخاب نام تارا هنوز برای این خودرو نهایی نشده و فرهنگستان زبان و ادب فارسی مجوز نهایی را صادر نکرده است.

 این خودرو محصول جدید ایران‌خودرو محسوب می‌شود. اما این خودرو که به پژو ۳۰۱ ایرانی معروف است، چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودرو تارا به پیشرانه EC5 مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار با ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می‌آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.(سایت اسب بخار)

 

«تارا» نام محصول جدید ایران خودرو k132

جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

«تارا» نام محصول جدید ایران خودرو k132

تارا نامی فارسی است که در فرهنگ معین به معنی ستاره آمده است. همچنین در لغتنامه دهخدا نیز برای تارا معادل ستاره آمده است.

با انتخاب نام خودرو تارا به نظر می‌رسد زمان رونمایی کامل از این خودرو فرا رسیده باشد. خودرو تارا خودرویی است که بر پایه پژو 301 ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب می آید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو خودرو دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.

 قیمت این خودرو در بازار چقدر پیش‌بینی می‌شود؟

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو در مورد قیمت احتمالی این خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت این خودرو فول اتوماتیک به نظر می‌رسد 700 تا 800 میلیون تومان باشد. شاید قیمت خودرو تارا معمولی و دنده‌ای به رقمی نزدیک 400 تا 500 میلیون تومان برسد.

  • محمد ارسالی در

    قبلا دنا ۵۰ تومن بود الانم ارزشش ۵۰ بیشتر نیست اینم بهش میخوره ره ۵۵ باشه فعلا که تند تند دارن قرعه میندازن میفروشن تو ستشون نمونه

  • قدرت طهماسبی ارسالی در

    ژاپن را با تویوتا ،نیسان ،هوندا و..،آلمان را با بنز سواری و باری ،سوئد را با ولوو و..‌می شناسند ،ایران را در جهان با کدام خودرو می شناسند ،صنعت مونتاژ را جمع کنیم

  • مهدی هاشمی ارسالی در

    اخه این ماشینا چی بدبخت ایرانیها کارخونه ماشینا بمباران کنید اهنش به درد میخوره از خارج ماشین خوب ایمن بیارید بدید یک پنجم قیمت ماشین ایرانی هواهم الوده نمیشه بیماری ها کمتر میشه مصرف بنزین کمتر میشه و هزار سود دیگر نمیدونم با چه زبانی به این سودجوهای کارخانه هیفه کارگاه کالسکه بگویم اسم ماشینا بذارن فرقون خارجی بخدا چرا مردم ایران را اذیت میکنید از خارج بیارید دیگه از چین ولش کن ادم چی بگه

  • حسین ارسالی در

    ۸۰۰تومن بدم یه خارجی سوار میشم تویوتا سوار میشم آینه هاش می ارزه کل ایران خودرو

  • سید هادی موسوی ارسالی در

    به کجا داریم میریم ...خدایا 800ملیون برا ماشینی که 30تومن بیشتر ارزش نداره

  • ناشناس ارسالی در

    با بنز مقایسه بشه بعد قیمت گذاری بشه این آشغاله

  • ناشناس ارسالی در

    یک مرد پیدا نمیشه تعرفه واردات خودرو رو صفر کنه ؟ فقط یک مرد

  • ناشناس ارسالی در

    ۷۰۰ ۸۰۰ میلیون واسه ی فرغون پکیده ایرانی؟؟؟پرادو لندکروز ب زور شده اینقد'''چرا الکی جو میدین '''یعنی چیییییییی؟؟؟

  • نیما نجیمی ارسالی در

    کی می‌خره آخه 500تومن ظلمه ب خدا

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا تاراج بهترین انتخاب است برای غارت این مردم

  • قدرت طهماسبی ارسالی در

    خودروی واقعی ملی طراحی کنید نه یک کپی از مدل خارجی با امکانات ابتدایی

  • ناشناس ارسالی در

    اخه بی مصرف ها با این پول میشه سه تا سانتافه در خارج خرید ما را گروگان گرفتید تا کالای اشغال چینی وبا ۱۰برابر قیمت به ما بدید اگه راست می گویید واردات خودرو رو ازاد کنید بعد قیمت این ماشین اشغال رو که همان دناست اعلام کنید قیمت این خودرو باید زیر ۴۰ میلیون باشه

  • م ارسالی در

    700 800 میلیون بدن ملت واسه اشغال ملی بعد تازه حمایت هم میشن باز کنید در مرزا رو بابا همهجا رو منطقه ازاد کردید مرکز هم بکنید کی اخه اشغال ایرانی دوست داره سوارشه

  • M ارسالی در

    مثلأ اسم جدید گذاشتن رو ماشین ک چندین برابر بفروشن. حدأقل یه اسم خوب هم نذاشتن. باید به کارشون پوزخند بزنی. تارا دیگ چ اسم مضخرفیه برا ماشین. چقد بی سلیقه..

  • Elyas ارسالی در

    هنوز قیمتش پایین گفتن

  • امیر ارسالی در

    این ماشین 10 تا 12میلیون ارزش داره خدایا مجبوریم زنده بمانیم

  • توحید ارسالی در

    خیلی زود میبینیم برا این فرقون ایرانی هم مردم صف میکشن

  • رضا ارسالی در

    ایران فرغون پیشرو در صنعت فرغون سازی

  • ناشناس ارسالی در

    هرچه باشه لااقل اسم ایرانی میزاشتن خارجیها آریا میزارند وما اسم تارا!!!!!

  • Aian ارسالی در

    خلایق هرچه لایق

  • محمد گل محمد ی ارسالی در

    سلام این حرفهایی که در بالا زده فقط مال آدمهای بی تعصب می باشد که هیچ عرقی به ایران ندارند من حاضر فرغون سوار شوم و منت کشور های دیگه روی سرم نباشه

  • ناشناس ارسالی در

    ما ایرانیا بدبختیم بدبخت سوار خر بشیم خیلی بهتر از این ماشیناست

دیدگاه تان را بنویسید