سپهر حیدری:‌پرسپولیس به یک مهاجم ششدانگ نیاز دارد

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: تنها تیمی حرفه‌ای مثل پرسپولیس می‌تواند نفت آبادان با وجود خط حمله قدرتمند مدیریت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سپهر حیدری درباره برتری پرسپولیس  مقابل صنعت نفت آبادان در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس هفته گذشته بازی سختی مقابل سایپا انجام داد زیرا حریف با دوندگی به خوبی فضاها را پوشش می‌‌‌داد. صنعت نفت هم در نیمه اول تاکتیک سایپا را الگوبرداری کرد یعنی با 10 نفر در زمین خود جمع شده و لایه به لایه دفاع می‌کرد.

فارس نوشت؛ وی افزود: از طرفی بارندگی هم شرایط را برای پرسپولیس سخت‌تر کرده بود. با توجه به اینکه این تیم روی نیمکت خود هم مهاجم و مدافع قابل اتکایی در اختیار ندارد، باید جانب احتیاط را رعایت می‌کرد تا سلامتی کسی به خطر نیفتد. تمام این مسائل قبل از شروع دیدار نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود.

کاپیتان اسبق پرسپولیس  اضافه کرد: با تمام این تفاسیر یحیی گل‌محمدی بهترین تاکتیک را برای دیدار با نفت آبادان اتخاذ کرد. یعنی پرسپولیس مالکیت توپ را در اختیار داشت و با چرخش توپ و ایجاد مثلث‌های زیاد توانست نظم لایه‌های دفاعی صنعت نفت را به هم بریزد. در یکی از این صحنه‌ها هم با توجه به برهم ریختگی نظم دفاعی حریف یک پنالتی به دست آورد که سبب به ثمر رسیدن گل برتری‌اش شد. البته پرسپولیس  فرصت‌های دیگری هم برای گلزنی داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: زور نفت آبادان در این مسابقه به هیچ وجه به پرسپولیس  نمی‌رسید. خط حمله که قوی‌ترین پست این تیم است نتوانست حتی یک موقعیت نصفه و نیمه هم روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند و این موضوع هم به دلیل تجربه بالای مدافعان تیم میزبان بود که سبب شد خیلی کم حامد لک را در طول بازی ببینیم.

وی افزود: تنها تیمی حرفه‌ای مثل پرسپولیس می‌تواند شرایط را به این خوبی مدیریت کند. هرچند در نیمه دوم نفت آبادان تا حدی جلو آمد اما واقعاً در خلق موقعیت ناموفق بود و این موضوع هم به همان تجربه خط دفاع پرسپولیس  برمی‌گردد. در نهایت مهم کسب سه امتیاز بود و این تیم با بردن صنعت نفت ضمن کسب اولین برد خود، توانست بار دیگر خودش را در جدول پیدا کند.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره اینکه احساس می شود این تیم در امر گلزنی با مشکلاتی مواجه است، توضیح داد:‌ خود یحیی گل‌محمدی هم می‌داند تیمش به جذب یک مهاجم ششدانگ نیاز دارد. هرچند مهدی‌خانی به عنوان یک بازیکن با کیفیت جذب شده اما باید قبول کنیم در این بازار نقل و انتقالات بازیکنی سطح بالا بیرون نمانده بود که پرسپولیس  بخواهد آن را جذب کند. شاید با اضافه شدن مهدی‌خانی روند این تیم در خط حمله بهتر شود.

حیدری تصریح کرد: با توجه به کمبود مهره‌های تخصصی در خط دفاع پرسپولیس، سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان باید خیلی خوب از خود مراقبت کنند زیرا این تیم بازیکنی در سطح این دو نفر ندارد. شاید میلاد سرلک بتواند در قلب خط دفاع بازی کند اما باید قبول کرد کیفیت و تجربه کنعانی و سیدجلال آن هم در آستانه فینال لیگ قهرمانان خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: دو مدافع اصلی پرسپولیس  به حدی باتجربه هستند که مراقبت از خودشان را به خوبی درک کنند و یقین بدانید اگر یکی از آنها در ترکیب پرسپولیس غیبت داشته باشد، این موضوع خیلی گران تمام خواهد شد زیرا در حال حاضر هم محمد انصاری وضعیت خوبی ندارد و نمی‌تواند به تیم کمک کند.  

مدافع اسبق پرسپولیس درباره انتقاد بازیکنان و مربیان این تیم به کیفیت زمین ورزشگاه آزادی در دیدار با صنعت نفت توضیح داد: در زمان بارندگی آمار دوندگی بازیکنان هم افزایش می‌یابد و در این هوا بازیکنان خسته‌تر می‌شوند. صنعت نفت هم خیلی خوب می‌دوید و فضاها را می‌بست و به همین دلیل میزان و کیفیت پاس دادن بازیکنان پرسپولیس  کاهش یافته بود. این تیم می‌خواست توپ را به گردش دربیاورد اما اگر توپ روی هوا می‌رفت کار سخت می‌شد.

حیدری اضافه کرد: البته بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب با این ماجرا کنار آمدند و تجربه‌شان به آنها کمک کرد. آن ها خیلی سخت توپ را از روی زمین بلند می‌کردند زیرا می‌دانستند در این صورت احتمال اینکه پس از به زمین افتادن توپ صاحب آن شوند سخت می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید