بررسی مراقبت و درمان زخم در دوران پاندمی ویروس کرونا

«مراقبت و درمان زخم در دوران پاندمی ویروس کرونا» و «نقش دوراپزشکی در درمان زخم» در کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر سیدمهدی طبایی دبیر پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با بیان اهمیت موضوع زخم‌ در پزشکی گفت: پرداختن به معضل زخم یکی از چالش‌های قدیمی علوم پزشکی است که باید جنبه‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد. جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تقریبا از هشت سال پیش در این زمینه فعالیت کرده است.

وی گفت :«مراقبت و درمان زخم در دوران پاندمی ویروس کرونا» و «نقش دوراپزشکی در درمان زخم» در پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت بررسی خواهد شد.

طبایی ادامه داد: زخم‌های مزمن علل مختلفی دارد که بیماری دیابت یکی از مهمترین این علت‌ها است. بیماری‌های دیگری مثل بیماری‌های عروقی نیز می‌تواند زخم‌های مزمن را ایجاد کند.

وی افزود: زخم مزمن علاوه بر آن‌که بار اقتصادی سنگینی به خانواده‌ها و سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف تحمیل می‌کند، عوارض اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد که اگر مورد درمان قرار نگیرد می‌تواند با قطع عضو و قطع اندام همراه باشد، به گونه‌ای که شایع‌ترین علت قطع عضو غیرتصادفی بیماری دیابت و زخم مزمن پای دیابتی است.

دبیر پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: هدف از راه‌اندازی کنگره سالیانه زخم و ترمیم بافت ارائه آخرین دستاوردهای پزشکی در حوزه زخم و ترمیم بافت است.

وی گفت: امسال با شیوع بیماری کووید ۱۹ کنگره به صورت مجازی به مدت سه روز (از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه) برگزار خواهد شد. سخنرانان متعددی از داخل کشور و سایر کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، آفریقای جنوبی، مالزی، پاکستان و لبنان در قالب سخنرانی آخرین دستاوردهای علمی خود را بیان خواهند کرد.

طبایی همچنین به نوآوری‌های سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در برگزاری کنگره امسال پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخشی با عنوان مراقبت و درمان زخم در دوران پاندمی کووید ۱۹ به کنگره اضافه شده است. همچنین دوراپزشکی (Telemedicine) و سلامت دیجیتال در مدیریت زخم از رویکردهای جدید کنگره امسال است. 

وی یادآور شد: بررسی رویکردهای نوین در درمان زخم، در حوزه بالینی جزو یکی از جلسات علمی این کنگره خواهد بود. جلساتی نیز با موضوع زخم‌های عروقی به صورت اختصاصی با حضور جراحان عروق و متخصصین طب مداخله‌ای برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: دستاوردهای نانومتریال و بایومتریال در درمان زخم بخش دیگری است که برای کنگره امسال برنامه‌ریزی شده است. بررسی محصولات پیشرفته در حوزه‌های بایوتکنولوژی، طب بازساختی و سلول درمانی در درمان زخم و موضوع چالش‌های درمان زخم در حوزه بالینی از دیگر موضوعات این دوره است.

وی تاکید کرد: طبق روال سال‌های گذشته کنگره دارای کمیته ویژه دانشجویی است و دانشجویان محقق در جلسات جداگانه‌ای در کنگره دستاوردهای خود را در حوزه‌های علوم پایه و بالینی به اشتراک خواهند گذاشت. کنگره امسال با حدود ۴۰ سخنران مدعو از داخل و خارج از کشور برگزار می شود که تقریبا نیمی از آن‌ها را سخنرانان بین‌المللی و میهمانان سایر کشورها هستند.

دیدگاه تان را بنویسید