21 مدیر اخلال گر بازار بورس مجازات شدند

معاونت حقوقی سازمان بورس از شناسایی و سلب صلاحیت 21 نفر از مدیران متخلف در امر بازارگردانی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جعفر جمالی معاونت حقوقی سازمان بورس، در رابطه با شرکت های متخلفی که به امر بازارگردانی نپرداخته اند، اظهار کرد: در ‌ادامه رسیدگی به پرونده های تخلفاتی مربوط به بازارگردانی و بازار سازی  به پرونده چهار ناشر رسیدگی شد که هر چهار شرکت در مرحله رسیدگی بدوی متخلف شناخته شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: او با بیان اینکه ۲۱ نفر از مدیران به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهاد‌های مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت شدند، گفت: این ۲۱ نفر به علاوه شخص حقیقی مدیران به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شدند

معاونت حقوقی سازمان بورس تاکید کرد:  در ضمن به شرکت های - شخص حقوقی که به عنوان  ناشر به حساب می آیند  نیز اخطار کتبی ارسال شده که این محکومیت برای شرکت آن ها  دارای آثار حقوقی است.

اخطار به ۳۱ حقوقی دیگر

وی تصریح کرد: بدین ترتیب تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازار گردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به ۱۵۷ نفر رسیده که از این مجموع ۳۱ ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند.

جمالی تصریح کرد: از نظر سازمان بورس از آنجایی که جرایم ناچیز هستند اگر  مدیران شرکت ها تا پایان یک هفته ای خود به نسبت به اخطارشان بی توجه باشند قطع به یقین تصمیم انضباطی برای آن ها اتخاذ خواهد شد.

او اظهار کرد: چناچه عدم تمکین و تمرد  از مصادیق جرایم اقتصادی  و یا اخلال اقتصادی باشد، به قوه قضاییه  ارجاع خواهند شد تا در آنجا به پرونده آن ها رسیدگی شود.

در پایان از دستگاه حقوقی سازمان بورس خواهانیم تا هرچه سریع تر نسبت به پرونده افرادی که سلب مسئولیت می کنند بپردازد تا دوباره شاهد اُفت شاخص بازار سرمایه  وزیان سرمایه گذاران نباشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید