درخواست یک استقلالی برای ورود کمیته اخلاق به ماجرای جنجالی مدیران این باشگاه

مدیرعامل اسبق استقلال درباره جنجال مدیران این باشگاه در برنامه زنده تلویزیونی گفت: فقط می‌توانم بگویم جای تاسف دارد که این بی‌اخلاقی‌ها را دیدیم. البته قابل پیش بینی هم بود. وقتی باشگاهی نه ساختار دارد و نه شرح وظایف این اتفاقات درونش رخ می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دعواهای باشگاه استقلال دوباره به تلویزیون کشید. بعد از جنجال معروف علیرضا منصوریان، ایرج ملکی(عضو سابق هیات مدیره)  و سیدرضا افتخاری مدیرعامل سابق این باشگاه روی آنتن شبکه سه، این بار هم نوبت به خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره و سعادتمند مدیرعامل قبلی آبی‌ها رسید. دوشنبه شب گذشته آنها حرف های تندی علیه هم در برنامه فوتبال برتر زدند و حتی خلیل زاده یک فایل صوتی خصوصی را پخش کرد. کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال نسبت به این اتفاقات واکنش تندی نشان می دهد. 

آقای اولیایی دعوای سعادتمند و خلیل‌زاده را در فوتبال برتر دیدید؟ 

جام جم نوشت؛ فقط می‌توانم بگویم جای تاسف دارد که این بی‌اخلاقی‌ها را دیدیم. البته قابل پیش بینی هم بود. وقتی باشگاهی نه ساختار دارد و نه شرح وظایف این اتفاقات درونش رخ می‌دهد. باشگاه استقلال حتی سقف بودجه هم ندارد و متاسفانه تبدیل به میدان تاخت و تاز آقایان شده است. به نظرم باید کمیته اخلاق به دعوای این دو ورود کند. باید از این بی‌اخلاقی‌ها جلوگیری شود. حتی به نظرم باشگاههای ما هم نیاز به کمیته اخلاق دارند. ورزش در مجلس یک مقوله فرهنگی هم تعریف شده است. ما کمیته فرهنگی در مجلس داریم. اتفاقی که در فوتبال برتر افتاد عین غیرفرهنگی و ضد فرهنگی بود. این حق جوان‌هایی نیست که به یک باشگاه امید بسته‌اند و به آن دلخوش هستند. 

خلیل‌زاده فایلی صوتی از سعادتمند رو کرد که در واقع پشت پرده قصد تحرک علیه آنها را داشت. کلا باشگاه استقلال شده کارزار افشای فایل صوتی. شما این کار را بی اخلاقی نمی‌دانید؟

قطعا بی‌اخلاقی است. ما باید به حریم خصوصی احترام بگذاریم. فراموش نکنید این دوستان آن موقع که فایل ضبط شده، با یکدیگر در هیات مدیره کار می‌کردند! یعنی سعادتمند طبق قانون انتخاب خود هیات مدیره بود. باید در آن زمان با یک هدف مشترک در باشگاه کار می‌کردند ولی اینطور علیه یکدیگر مشغول فعالیت بودند. 

عده‌ای معتقدند فضای باشگاه استقلال فضای فاسد و مسمومی شده و هرکس علیه دیگری پرونده سازی می‌کند. شما این مسایل را قبول دارید؟ 

ببینید وقتی ما منافع باشگاه را در نظر نگیریم، همه دنبال منافع خود می‌روند و طبیعی است. متاسفانه در استقلال هم هرکس بیشتر به دنبال موقعیت و منافع خودش است. برای همه روشن شد که حضور این آقایان در استقلال غلط است. اعضای هیات مدیره در زمان ما حالا هر کدام در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گیرنده هستند و نقش پررنگی دارند. چرا الان هیات مدیره استقلال اینطور شده؟ نمی‌دانم داریم به کجا می رسیم. خاله بازی شده است! چرا نباید استقلال ساختار داشته باشد؟ مگر نمی گوئید باشگاه دولتی است که البته من قبول ندارم. پس چرا یک برنامه ندارد؟! هرکی هرکی شده و هرکس کاری را که دوست دارد می کند. 

چرا وزیر ورزش اینقدر به انتخاب این مدیران و افراد غلط اصرار دارد؟

این بن بست را خود وزارتخانه ایجاد کرده و در آن مانده است! سلطانی فر قطعا راضی نیست. اتفاقا با ایشان جلسه ای داشتم و فهمیدم گرفتار چه مصیبتی شده است. خودش راه فرار را نمی داند. به حرف ما هم گوش نمی کند. به ایشان گفتیم یک کمیته فنی درست کنید با حضور پیشکسوتان منتخب ولی همین حالا آقای مددی سرپرست باشگاه تلاش می کند آدم هایی را انتخاب کند. منظورم بر اساس ارتباطات است. بازهم حرفم را تکرار می کند استقلال کمیته اخلاق می خواهد. خود فیفا که با 211 عضو حتی از سازمان ملل اعضای بیشتری دارد، برای خودش کمیته اخلاق تعریف کرد. برای فدراسیون های زیر مجموعه کمیته اخلاق تعریف کرده اند. 

شما هم مثل هواداران استقلال اعتقاد دارید وزیر ورزش عامل و بانی همه این اتفاقات است؟

استقلال مجمع دارد و رئیس آن وزیر ورزش است. الان باید اعضای مجمع جلسه بگذارند و ببینند درست عمل کرده اند یا نه؟ نباید با احساس یک جامعه بازی شود. 

نظر شما درباره ناپدید شدن پول ها در باشگاه چیست؟ خلیل زاده از 100 هزار دلار و 7 میلیارد صحبت می کرد. 
 

با این شیوه که استقلال مدیریت می شود، حتما فساد در آن هست. من بازهم سراغ فیفا می روم. آنها می گویند فیرپلی مالی. یعنی پول از کجا آمده، کجا خرج شده؟ پول باید از ورزش به دست آمده باشد. ما اصلا نمی دانیم 50 درصد پول از کجا آمده و به کجا رفته. این اصلا پسندیده نیست. کاری ندارد که. دوستان به همان حسابدار باشگاه بگویند همه اسناد را بررسی و وضعیت مالی را گزارش دهد. کار سختی است؟!

دیدگاه تان را بنویسید