پلمب 4 دفتر ازدواج / حداکثر 6 نفر می‌توانند در مراسم حضور داشته باشند

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: چهار دفتر ازدواج به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا پلمب و برای یکی از دفاتر، مجازات کیفری کلاهبرداری صادر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی مظفری درباره نظارت بر دفاتر ازدواج و طلاق در دوران کرونا افزود: پرونده های دفاتر ثبت ازدواج و طلاق که شیوه نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند در شعبه هشت بازپرسی دادسرای ناحیه دو در جریان رسیدگی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل بهداشتی دفاتر ازدواج از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که دفاتر ازدواج و طلاق زیرمجموعه این سازمان محسوب می شود، ابلاغ شده است.

مظفری اظهار داشت: براساس پروتکل‌های بهداشتی حداکثر ۶ نفر با رعایت موازین بهداشتی و گندزدایی محیط می ‌توانند برای مراسم عقد در دفاتر حضور یابند و مدت زمان حضور افراد نیز محدود است.

وی یادآور شد: علاوه بر ضدعفونی مکرر و مرتب دفاتر ازدواج و طلاق، نوبت‌دهی برگزاری آیین ازدواج و طلاق نیز در ساعت اداری انجام می شود و آزمایش های پیش از مراسم با زمان از قبل تعیین شده انجام می شود تا مانع تجمع و ازدحام شود.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: متاسفانه دفاتر ازدواج و طلاق در خصوص شیوع کرونا و برپایی مراسم ازدواج در این دفاتر بدنام شده اند این در حالیست که در سال های اخیر سالن‌های تشریفات و برپایی مراسم عقد بدون هیچ مجوزی فعالیت دارند و در این سالن‌ها مراسم عقدکنان برگزار می‌شود و چون در مقایسه با سالن‌های عروسی قیمت مناسب‌تری دارند، متاسفانه مورد استقبال هم قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: عمده مشکل ما سالن‌های تشریفاتی است که در آپارتمان های کوچک با تعداد مهمانان زیاد مراسم عقد برگزار می کنند و هیچ نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود؛ هرچند این سالن‌ها در سال‌های اخیر فعالیت داشتند اما در ایام کرونا مورد توجه بیشتر قرار گرفته اند و هیچ نهاد نظارتی بر فعالیت آنها ورود نکرده و هر چه مکاتبه با دادسرا و اماکن داشتیم هیچ یک هنوز نتیجه موثری نداشته است.

 رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ششم مرداد سال جاری به ایرنا گفت: با وجود شرایط کرونا، تعداد ازدواج‌های ثبت شده تا اواسط تیر سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش و تعداد طلاق ثبت شده کاهش داشته به طوری که در چهار ماه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق ثبت شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید