واکنش حاتمی‌کیا به خبر کارگردانی سریال «حضرت موسی»

ابراهیم حاتمی‌کیا در نخستین واکنش به خبر کارگردانی سریال «حضرت موسی»، تاکید کرد برای ادای دین به مرحوم فرج‌الله سلحشور این کار را پذیرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ابراهیم حاتمی‌کیا که از مدتی پیش، متن فیلم‌نامه سریال موسی (ع) را در دست گرفته، هم‌اکنون مشغول بازنویسی این فیلم‌نامه است تا بتواند هرچه زودتر کار خود را آغاز کند.

خبرآنلاین نوشت؛ این سریال الف ویژه تلویزیون که زیر نظر مرکز سیما فیلم تولید می‌شود، از بازیگران خارجی هم در کنار بازیگران ایرانی انتخاب‌شده از سراسر کشور، استفاده خواهد کرد.

مذاکره مسوولان صدا و سیما با حاتمی‌کیا، از حدود دو ماه پیش آغاز شده بود که درنهایت، او، کارگردانی این سریال را پذیرفت.

حاتمی‌کیا با بیان این‌که پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تاکید کرده است: «در میان آثار متعددی که ساخته‌ام، جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.»

ابراهیم حاتمی‌کیا، تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه هشتاد در کارنامه کاری خود دارد و سریال «حضرت موسی» نخستین کار تاریخی او در میان کارهای تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود.

ابراهیم حاتمی‌کیای ۵۹ ساله، ساخت ۲۰ فیلم سینمایی «هویت»، «دیده‌بان»، «مهاجر»، «وصل نیکان»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان»، «به نام پدر»، «دعوت»، «گزارش یک جشن»، «چ»، «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» را در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون حدود ۴۰ جایزه داخلی و خارجی را از آن خود کرده که سه سیمرغ جشنواره فیلم فجر هم از آن جمله است.

فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» را مرحوم فرج‌الله سلحشور، کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، نوشت که بعد از درگذشت او، جمال شورجه، مسوولیت ادامه کار را بر عهده گرفت، اما به دلیل کسالتی که برای این کارگردان در ادامه مسیر به وجود آمد، قرار شد ابراهیم حاتمی‌کیا این سریال را کارگردانی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید