دبیر: منتظر تصمیم سرمربیان تیم ملی کشتی برای حضور در جام جهانی کشتی هستیم

رییس فدراسیون کشتی، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص حضور در جام‌جهانی با سرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «علیرضا دبیر» امروز (شنبه) در مورد اعزام تیم به جام‌جهانی بعد از لغو رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار داشت: لغو پیکارهای جهانی قابل پیش‌بینی بود. روزی که تشکیل جلسه دادیم به سرمربیان تیم ملی اعلام کردم که به احتمال زیاد مسابقات قهرمانی جهانی برگزار نمی شود اما نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و همه موارد برنامه ریزی شد. از انتخابی تیم ملی و برگزاری اردوی تیم ملی گرفته تا راه اندازی لیگ که بعد از ماه ها تعطیلی، کمیت و کیفیت کشتی را در اختیاز سرمربیان تیم ملی می‌داد.

وی ادامه داد: وقتی اعلام شد پیکارهای قهرمانی جهان برگزار نمی شود، بلافاصله سرمربیان تیم ملی اردو را برای چند روز تعطیل کردند و الان هم منتظریم آنها تصمیم بگیرند که چه کار کنیم. این حق سرمربیان هست که در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

دبیر در مورد احتمال حضور تیم‌های ملی در جام‌جهانی، خاطرنشان کرد: حالت‌های مختلفی داریم. اول اینکه ما می خواستیم در این جهانی شرکت کنیم. یک مثال می زنم. سال ۱۹۷۴ تصمیم می گیرند که تیم ملی کشتی به جهانی نرود و به جایش با قدرت در بازی‌های آسیایی  شرکت کند. این همه سال از این ماجرا می گذرد و هنوز منصور برزگر و محسن فرح وشی ناراحتند که چرا در آن جهانی شرکت نکرده‌اند. برزگر آنجا می توانست طلا بگیرد اما تیم به آن مسابقات اعزام نشد.

وی افزود: مدال مسابقات جهانی برای کشتی ما ارزش بالایی دارد و با وجود هزینه‌های بالایی که این اعزام برای ما داشت، می خواستیم حتما در مسابقات شرکت کنیم اما حالا وضعیت تغییر کرده و جام‌جهانی به جای قهرمانی جهان برگزار می شود. قطعا با تیم کامل و با آن شرایطی که می خواستیم در جهانی باشیم، در جام‌جهانی شرکت نمی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به نظر «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی آزاد در مورد حضور در جام‌جهانی گفت: کادر فنی اعلام کرده که در این وضعیت چیزی که برایش اولویت دارد، کسب سهمیه المپیک و برنامه ریزی برای ۶ وزن المپیکی است. «محمد بنا» هم همین نظر را دارد. اگر دوست داشتند با تیم جوان و البته با تعداد کمتر در این مسابقات شرکت می کنیم اما تاکید کنم که حالا دیگر مثل قبل مصمم نیستیم که تیم حتما شرکت کند. ضمن اینکه در مورد جام‌جهانی پرداخت هزینه‌ها با میزبان بود اما در مورد این رقابت شرایط اینگونه نیست. باید دید با این هزینه آیا جام‌جهانی برای کشتی ما آورده دارد یا نه ولی اختیار تصمیم گیری در این خصوص با سرمربیان تیم ملی است و آنها مسئول هستند و ما در کنار آنها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید