در گفت وگو با جی پلاس؛

علت اصلی درگذشت "سرهنگ فوتبال ایران" چه بود؟/ محمد یاوری: محمود یک انسان واقعی بود

برادر مرحوم یاوری می‌گوید او ابتدا به علت ابتلا به کرونا و سکته مغزی، در بیمارستان بستری شد ولی در حالی که آخرین روزهای بیماری را سپری می‌کرد، به علت ایست قلبی، دار فانی را وداع گفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ محمود یاوری، پیشکسوت فوتبال ایران بعد از تحمل یک دوره بیماری، هفته گذشته در ۸۱ سالگی، در بیمارستانی در اصفهان درگذشت. درگذشت او برای فوتبال ایران یک اتفاق تلخ و ناراحت کننده بود؛ کسی که مقام استادی برای اکثر بازیکنان قبل از دهه ۹۰ را دارد و سال‌ها به طور خستگی‌ناپذیر در تیم‌های مختلف مربیگری کرد و تاریخ انقضای ابدی داشت.

او از فوتبالی‌های اصفهان بود که کارش را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود. او در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن، فوتبال را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست.

محمود یاوری همزمان با بازنشستگی از بازیگری، به اصفهان رفت و در سال ۱۳۵۰ هدایت ذوب آهن را برعهده گرفت و  پس از آن در تیم‌های سپاهان (سه دوره)، برق شیراز (چهار دوره)، تیم ملی جوانان (دو دوره)، تیم ملی امید، تیم ملی بزرگسالان ایران، فجرسپاسی (سه دوره)، پاس، تراکتور، ابومسلم، استقلال اهواز (دو دوره)، راه آهن، شاهین بوشهر، صبای قم، پاس همدان، استیل آذین، ذوب آهن (دو دوره) و مس کرمان مربیگری کرد.

یکی از دوران شاخص مربیگری او، حضور در تیم ملی فوتبال ایران بود که به علت تغییرات مدیریتی زیاد طول نکشید. در سال ۱۳۶۳ بهروز صحابه، محمود یاوری ۴۴ ساله را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد. در تابستان ۱۳۶۳ تیم ملی به رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ شرکت کرد.

محمود یاوری به دلیل اشتغال در شهربانی (نیروی انتظامی) و ریاست زندان اصفهان به جناب سرهنگ فوتبال ایران معروف بود و از حدود شش سال پیش دیگر هدایت تیمی را برعهده نگرفت.

محمد یاوری، برادر مرحوم محمود یاوری که در سال‌های مربیگری همواره در کنار برادرش حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره این اتفاق تلخ که فوتبال ایران متاثر کرد اظهار کرد: واقعا اتفاق تلخی است. هنوز نتوانستیم با این موضوع کنار بیاییم. امیدوارم خداوند به ما صبر دهد. با وجود اینکه بیماری داشت اما حالش رو به بهبودی بود که سکته قلبی مانع از این اتفاق شد و ما برادرم را از دست دادیم.

مرحوم یاوری از مدت‌ها قبل با بیماری‌های زمینه‌ای دست و پنجه نرم می کرد اما در روزهای گذشته گفته شد که او به ویروس کرونا نیز مبتلا شده است.

محمد یاوری درباره بستری شدن برادرش در بیمارستان و ابتلا به این ویروس گفت: او دچار بیماری ریوی بود و ابتلا به کرونا باعث نارسایی ریوی شد و در نهایت سکته مغزی کرد. او را سریعا به بیمارستان منتقل کردیم که به علت این مسائل، دچار بیماری آمبولی ریه شد.

محمود یاوری

او با بیان اینکه برادرش تقریبا بیماری کووید 19 را دفع کره بود و در حال بهبودی بود، گفت: با اینکه ریه او آب آورده بود، روند درمان را طی می کرد و تقریبا در آزمایش‌های سی‌تی اسکن هیچ آثاری از بیماری وجود نداشت ولی ایست قلبی کار دستمان داد و برادرم را از دست دادیم.

یاوری درباره واکنش مردم و تاثیر اهالی فوتبال از درگذشت محروم محمود یاوری که از احترام زیادی بین اقشار مختلف برخوردار بود گفت: برادرم در تیم های مختلفی حضور داشت و یک انسان واقعی بود. این از معرفت مردم است که به برادرم لطف داشتند. او برای بازیکنانش پدر بود و برای آن‌ها از هیچ زحمتی دریغ نمی کرد. درگذشت او برای خودمان هم سخت است. روزهای بدی را طی می کنیم. امیدوارم بتوانیم از این مصیبت عبور کنیم و آرامش بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید