رئیس شورای رقابت: قیمت خودرو کاهش می یابد

شیوا گفت: پیش فروش خودروهایی که نام و نشان ندارند، اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در نشستی در خصوص اتفاقات صنعت خودرو، گفت: به دلیل وضعیتی که پیش آمده و با توجه به شرایط کرونایی و تحریم، شرایط سختی بر خودروسازان گذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او بیان کرد: چند ماه گذشته بسیاری از مردم نقدینگی داشتند و برخی به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا، سکه، خانه و برخی هم به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار خودرو بودند.

به گفته این مقام مسئول همین عامل باعث شد تقاضا برای خودرو افرایش یابد، اما عرضه کافی نبود و به همین دلیل نوسانات زیادی در این بازار به وجود آمد.

این مقام مسئول تشریح کرد: با اینکه خودروسازان، تولیدی مناسبی دارند و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، اما این میزان کافی نیست و تعداد خودروسازان کم است.

رئیس شورای رقابت افزود: اکنون ۲ خودروساز بزرگ داریم که محصولات خود را برای اقشار مختلف جامعه تولید می‌کنند.

او ادامه داد: این بازار اکنون انحصاری است. قانون گذار به شورای رقابت اجازه تعیین دستور العمل برای خودرو را داده است و اکنون این وظیفه شورای رقابت است که از حقوق مصرف کننده دفاع کند که زیان نبیند و حقوق مصرف کننده را زیر سوال نبرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت منصفانه است و تلاش کرده‌ایم فرمولی ارائه دهیم که منصفانه باشد.

او در خصوص پیش فروش خودرو‌هایی که نام مشخص و نشان مشخصی ندارند، گفت: پیش فروش خودرو‌هایی که چارچوب و شناسنامه ندارند اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

 

  • سجادنصرتي ارسالی در

    قيمت دلار ١٠هزار تمن كاهش پيدا كرده. قيمت كارخونه اي چرا پايين نميارديد؟
    فقط تو افرايش قيمت با دلار هستين ولي تو كاهش قيمت دلار به شما ربطي نداره؟
    سر سوزن شرف داشته باشين، فقط سرسوزن

دیدگاه تان را بنویسید