اسکوچیچ: امیدوارم بوسنی در تمام بازی ها به جز با ایران برنده شود/ ژکو و پیانیچ بازیکنانی جهانی هستند

سرمربی تیم ملی ایران پیش از دیدار با بوسنی عنوان کرد: امیدوارم تیم ملی بوسنی در تمام بازی های پیش رو به جز بازی با ایران برنده شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی کشورمان قرار است پنجشنبه(22 آبان) در دیداری تدارکاتی از ساعت 20:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی بوسنی می رود.

در همین رابطه دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی کشورمان پیش از این دیدار با سایت «اسپورت» بوسنی عنوان کرد: ایران کشوری بسیار مهمان نواز در جهان است. من این حرف را به این خاطر نمی زنم که سرمربی تیم ملی این کشور هستم بلکه واقعا این طور است. هر فردی که تنها یک روز حضور در ایران را تجربه کند بدون شک همین را به شما خواهد گفت. تیم ملی ایران در کنار تیم ملی ژاپن بهترین تیم های آسیا هستند. این ادعای من را رده بندی فیفا تایید می کند. فوتبال ایران هر سال پیشرفت می کند و باعث افتخارم است که هدایت این تیم را برعهده دارم.

وی در ادامه درباره مدرسه فوتبال رییکا کرواسی عنوان کرد: از چندین دهه گذشته باشگاه رییکا مدرسه فوتبال مشهوری داشته است. جام قهرمانی «Kvarnerska rivijera» یکی از مشهورترین جام های اروپاست. من هم پرورش یافته مدرسه فوتبال رییکا هستم. در کنار بازیکنان مشهوری بازی کردم، در زمان شیبر بازی کردم. وقتی پنالتی به من می دادند، دقیق می زدم. رییکا در آن زمان بازیکنان خوب زیادی داشت.من از دامیر دسنیکا خیلی خوشم می آمد و بازیکنی در سطح جهانی بود.

اسکوچیچ در ادامه درباره حضورش در لیگ اسپانیا، گفت: من در آن زمان به عنوان اولین بازیکن کرواسی بودم که به لیگ اسپانیا رفتم و به لاس پالماس ملحق شدم. اگرچه فصل خوبی را پشت سرگذاشتیم ولی در نهایت در پایان فصل به دسته پایین سقوط کردیم. من همچنان ارتباط خوبی با دوستانم در فوتبال اسپانیا دارم.

سرمربی ایران درباره آغاز کار مربیگری اش با رییکا تیم شهر زادگاهش، گفت: من در ابتدا با الویس سکوریا کار مربیگری را آغاز کردم. در ادامه در کشورهای کویت، ایران، عربستان، کرواسی و اسلوونی مربیگری کردم. من در ابتدای مربیگری ام فلسفه «ایویتسا اوسیم» اسطوره یوگسلاوی را دنبال کردم. به عنوان یک مربی مبتدی اسلوب او را تقلید کردم. می خواهم با اوسیم در دیدار با بوسنی ملاقات داشته باشم البته می دانم او وضعیت جسمانی خوبی ندارد. برای او آرزوی سلامتی می کنم.

سرمربی کروات درباره تجربه اش در رویارویی با تیم ملی بوسنی یا باشگاه های این کشور به عنوان بازیکن یا مربی، گفت: بازی های زیلیکو، سراییفو و بوراک را به یاد دارم. من در زینتشا بازی در مسابقات سیلیک بازی کردم. ورزشگاه زیبایی در زنیتشا وجود داشت. همجنی دیگر ورزشگاه های کشور بوسنی زیبا بودند. بازی جام سلوبودا را یادم می آید. بعد از پیروزی در بازی رفت با نتیجه 2 بر صفر در بازی برگشت هم پیروز شدیم و در نهایت در مجموع با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسیدیم. من در آن زمان در شهر سراییوو بازی بسکتبال تیم ملی بوسنی را تماشا کردم و در آنجا کباب خوردم.

اسکوچیچ درباره تیم ملی بوسنی پیش از این دیدار، گفت: در ابتدا از فدراسیون فوتبال بوسنی به خاطر تدارک این بازی تشکر می کنم. نیاز به صحبت درباره ادین ژکو و میرالم پیانیچ نیست چون بازیکنانی جهانی هستند. همیشه تیم ملی بوسنی بازیکنانی در تراز اول داشت. آرزو می کنم تیم ملی بوسنی در تمام بازی های پیش رو جزو مقابل ایران پیروز شوند.

دیدگاه تان را بنویسید