وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول / 20 آبان 99

امروز (۲۰ آبان) بازار امروز با متعادل شدن روند معاملات در نماد‌های بزرگ و لیدر‌های گروه‌ها در دقایق پایانی روز گذشته و بهبود قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین رشد قیمت‌های در بازار‌های جهانی، متعادل و مثبت آغاز بکار کرد

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌امروز سه شنبه (۲۰ آبان ماه) بازار امروز با متعادل شدن روند معاملات در نماد‌های بزرگ و لیدر‌های گروه‌ها در دقایق پایانی روز گذشته و بهبود قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین رشد قیمت‌های در بازار‌های جهانی، متعادل و مثبت آغاز بکار کرد و شاهد سبز بودن بخش زیادی از معاملات در دقایق ابتدایی معاملات امروز هستیم.

عرضه و تقاضا در بورس

///

عرضه و تقاضا در فرابورس

///

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در قیمت ۴۳۷ تومان قرار دارد. #وبصادر رشد ۱ درصدی را تجربه می‌کند. ونوین در سقف قیمت روزانه ۴۳۷ تومان، صف خرید دارد.

در گروه فلزات اساسی با توجه به رشد قیمت‌های جهانی شاهد بهبود معاملات و مثبت بودن اکثریت نماد‌ها هستیم. فولاد رشد ۱ درصد دارد. فملی در قیمت ۱۹۴۳ تومان رشد ۲ درصد را تجربه می‌کند. ذوب از صف فروش به محدوده ۴۴۱ تومان رسید. فخوز پیشروی بیش از ۲ درصد قیمت را تجربه می‌کند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو با رشد ۳ درصد در قیمت ۳۲۰ تومان دنبال می‌شود. خساپا رشد ۱ درصد دارد و در محدوده بالاتر از ۲۰۰ تومان قرار دارد. خگستر در محدوده منفی ۴ درصد قرار دارد. خپارس همچنان با خبر افزایش سرمایه در سقف قیمت روزانه قرار دارد.

نماد‌های برکت، دزهراوی، والبر، دشیمی، دکوثر و دبالک مثبت دنبال می‌شوند.دتولید افت ۳ درصد دارد. دیران در محدوده صفر تابلو نوسان منفی دارد.

رشد ۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۹هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های حکشتی، شبندر و پارسان بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه محصولات شیمیایی:شگویا رشد ۱ درصد دارد و در قیمت ۱۰۰۰ تومان قرار دارد.آریا بهترین عملکرد را در این مدت از خود به نمایش گذاشته است و امروز هم با رشد بیش از ۴ درصد در قیمت ۱۵۹۵۵ تومان دنبال می‌شود.

نوری و زاگرس امروز با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه هستند.

شکل گیری صف فروش برای خگستر در قیمت ۳۰۵۰ ریال با حجم نزدیک به ۸۰ میلیون سهم قرار دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۷هزار و ۵۴۹واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی بیش از ۷۵میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های حکشتی، خودرو و خگستر در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به یک هزار و ۸۸۰میلیارد تومان رسید.

در گروه بانکی‌ها رنج منفی در نماد‌های وبملت و وبصادر را نظاره گریم.

در فلزی‌ها ذوب، فولاد و فاسمین با افت قیمت مواجه شدند.

در گروه خودرویی‌ها خساپا و خگستر مجددا زیر تیغ فروشندگان قرار گرفتند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، وملی و وشهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۴۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید خپارس، جوین و ونوین در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۸۰میلیارد تومان (۵۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۶۰۰میلیارد تومان (۴۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل (ثتوسا) به ۱۱.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سایر واسطه‌گری‌های مالی» با تقاضای خرید و ۵۳میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۶درصد از چهار هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۲۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مخابراتی‌ها هم افت قیمت را تجربه می‌کنند. اخابر و همراه متعادل و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شوند.

غدام با افزایش نرخ ۵ درصد بازگشایی شد و هم اکنون در ۲۶۵,۴۶۰ ریال صف خرید دارد.

قزوین با افت ۱.۳ درصد ۳۷۰۰ تومان بازگشایی شد.

شاخص کل منفی شد

شاخص کل بورس در ساعت ۱۱:۱۰ با افت ۳۲۳ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی شد.

گروه لاستیک و پلاستیک نیز پر عرضه داد و ستد می‌شوند. پکرمان و پتایر با افزایش تقاضا همراه اند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا هم با افزایش تقاضا در مدار مثبت قرار گرفت. حجم معامله تا این لحظه بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم است.

افت سه هزار واحدی شاخص کل بورس

افت سه هزار و ۲۵۱ واحدی شاخص کل (۰.۲درصد) در پایان معاملات امروز بورس، آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۱هزار واحدی قرار داد.

دیدگاه تان را بنویسید