تاثیر مثبت واکسن کرونای چین روی ۵۶ هزار مسافر

به گفته مدیرعامل شرکت چینی سینوفارم هیچ یک از ۵۶ هزار دریافت کننده واکسن بالقوه این شرکت که به خارج از کشور سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مدیرعامل شرکت داروسازی سینوفارم در چین ادعا می کند هیچ یک از ۵۶ هزار نفری که واکسن بالقوه این شرکت را دریافت و به خارج از کشور سفر کردند، به کووید۱۹ مبتلا نشدند.

مهر نوشت؛ لیو جین ژن مدیر عامل سینوفارم در یک کنفرانس خبر اعلام کرد تاکنون ۱۰۰ هزار نفر واکسن بالقوه توسعه یافته در این شرکت برای مقابله با کووید۱۹ را دریافت کرده اند و درهیچ کدام عوارض شدیدی رصد نشده است. عده ای از این افراد نیز پس از تزریق واکسن به خارج از کشور سفر کردند اما هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

 برخی از دریافت کنندگان این واکسن بالقوه کارمندان شرکت ملی نفت چین ، شرکت پتروشیمی چین و هواوی بوده اند.

به گفته لیو از ۹۹ کارمند هواوی که در مکزیک مستقر هستند، ۸۱ نفر واکسن بالقوه این شرکت را دریافت کردند. ۱۰ کارمند واکسینه نشده با شیوع کووید۱۹ در تاسیسات هواوی در مکزیک به آن مبتلا شدند.

درهمین راستا تائو لینا یکی از کارشناسان واکسن در شانگهای در این باره می گوید؛ این واقعیت که هیچ یک از دریافت کنندگان واکسن تابه حال به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، نشان دهنده کارآمدی آن است. 

همچنین تائو معتقد است این اطلاعات نشان می دهد احتمالا واکسن به زودی به بازار عرضه می شود.

واکسن بالقوه کووید۱۹ که در سینوفارم توسعه یافته از ماه ژوئن وارد مرحله سوم آزمایش بالینی شد و در امارات متحده عربی، مصر،بحرین، پرو و مراکش به بیش از ۵۰ هزار داوطلب تزریق شده است.

دیدگاه تان را بنویسید