وضعیت بازار بورس و فرابورس امروز + جدول / 18 آبان 99

امروز (۱۸ آبان ماه)بازار طبق روال حاکم شده در این روزها در محدوده منفی و با شکل گیری صفوف فروش بروی نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ امروز یکشنبه (۱۸ آبان ماه)بازار طبق روال حاکم شده در این روزها در محدوده منفی و با شکل گیری صفوف فروش بروی نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

///

عرضه و تقاضا در فرابورس

///

معاملات فملی با صف فروش بیش از ۱۱۰ میلیون سهم در ۱۹۷۷ تومان آغاز شد.

لیزینگ پارسیان با مثبت ۵ در حال معامله است.

افت سراسری قیمت نماد‌های گروه بانک:صفوف فروش بصادر و وبملت به ترتیب در قیمت ۲۸۵ تومان و ۴۴۳ تومان هستند.

فلزات اساسی امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. فولاد٬ فملی٬ ذوب٬ فخوز٬ فاسمین٬ کاوه٬ ارفع٬ فجر و فباهنر از جمله نماد‌های منفی گروه اند. فپنتا متعادل و با گرایشی مثبت معاملات خود را آغاز کرد.

افت ۱۱هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۱هزار واحد قرار گرفته است.

کساوه، سصف‌ها و خزر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، خودرو و وبملت بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها نیز با فشار عرضه همراه اند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر٬ خپارس٬ خمحرکه٬ ختوقا٬ خرینگ٬ ورنا٬ خاذین٬ خریخت٬ خکار٬ خشرق و ختراک نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. خزر و خعمرا با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. خاهن متعادل و مثبت است.

بانکی‌ها هم امروز فشار فروش را تجربه می‌کنند. دی٬ وبملت٬ وبصادر٬ وپارس٬ ونوین٬ وپاسار٬ وپست و وکار از جمله نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند.

فراورده‌های نفتی امروز یک پارچه منفی معامله می‌شوند. شبندر٬ شبهرن٬ شبریز٬ شسپا٬ ونفت٬ شرانل٬ شنفت٬ شاوان٬ شپاس و شتران با فشار عرضه همراه اند.

نمادهای سبز بازار سرمایه

بازار سرمایه یکچارچه قرمز پوش شد/لیزینگ پارسیان تنها نماد سبز بازار در شروع معاملات

گروه هتل داری امروز نیز نوسانی و با گرایشی منفی معامله می‌شوند. سمگا ٬ گکوثر و گکیش پر عرضه‌های گروه اند. گپارس و گدنا افزایش تقاضا را تجربه می‌کنند.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۳هزار و ۸۶۵واحدی (۱.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۴۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های سیتا، امین و ولپارس در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۶۸۰میلیارد تومان رسید.

تاپکیش در میان فشار فروش حاکم بر گروه رایانه ای‌ها با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۵۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۷هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶هزار و ۹۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، فولاد و دی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۴۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولپارس، جوین و بمیلا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۰۰میلیارد تومان (۸۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود. همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۳۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف لیزینگ پارسیان (ولپارس) به ۶.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش هزار و ۲۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن هزار و ۱۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «تجارت عمده‌فروشی» با تقاضای ۵۵میلیارد تومانی همراه است.

تا ساعت ۱۰:۵۰ ارزش معاملات بورس و فرابورس مجموعا از ۲ هزار میلیاردتومان عبور کرده است. بالاترین ارزش دادوستد‌ها گروه‌های شیمیایی، بانک و خودرویی است.

اکثر نمادهای دارویی مثبت معامله می شوند.

تعداد صفوف خرید دارویی‌ها همچنان در حال افزایش و تنها تعداد انگشت شماری از نماد‌های گروه در محدوده منفی نوسان می‌کنند.

علی رغم پایداری صفوف فروش بسیاری از گروه ها، در دارویی‌ها شاهد افزایش تقاضا و صف خرید بسیاری از نماد‌ها هستیم. برکت بعد از معامله ۳۸ میلیون سهمی، در حال حاضر با صف خرید بیش از ۲۹ میلیون سهم دنبال می‌شود. دکوثر، دابور، دامین از جمله نماد‌های دارای صف خرید هستند.

رانفور از صف فروش به سمت صف خرید حرکت کرد.

دیدگاه تان را بنویسید