رحیم معماریان از دنیا رفت

رحیم معماریان، شاعری که بیش از ۱۱ مجموعه شعر سمنانی از او به چاپ رسیده است، درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، رحیم معماریان، شاعر و پژوهشگر مطرح در حوزه گویش سمنانی، صبح امروز (جمعه ۱۶ آبان‌) پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از بیماری، درگذشت.

این شاعر در سال ۱۳۲۷ در شهر سمنان متولد شد و پس از طی دوره ابتدایی و متوسطه در این شهر، جهت گذراندن خدمت سربازی به شهرهای گرگان و تربت حیدریه اعزام شد و بعد از پایان خدمت به استخدام سازمان گمرک ایران درآمد.

وی ۸ سال در شهرهای بندر لنگه، جزیره لاوان، خرمشهر و تهران در سازمان گمرک خدمت کرد. یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این سازمان به استانداری سمنان منتقل شد و  سال ۱۳۸۰ در این بازنشسته شد.

به گزارش ایبنا، معماریان در همین سال به‌طور جدی به تحقیق در حوزه شعر و ادبیات سمنانی روی آورد و اولین شعر سمنانی را در کنگره زبان سمنانی خواند و پس از آن در جشنواره‌ها، همایش‌ها و انجمن‌های مختلف به‌طور فعال شرکت داشت.

کلیه آثار این نویسنده سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی توسط موسسه فرهنگی هنری «سمن بویان» در سمنان به چاپ رسیده است.

وی از سال ۱۳۸۰ تاکنون بیش از ۱۱ مجموعه شعر سمنانی سروده و به چاپ رسانده است. این در حالی است که مجموعه اشعار رحیم معماریان ویژه نونهالان در ۶۰ مرکز پیش‌دبستانی سمنان با مجوز آموزش‌ و پرورش استان، آموزش داده می­شود.

کتاب «شَرینَه زِفُن» (به معنی زبان شیرین) و «وارِشه چِکّا» (به معنی قطره باران) از جمله آثار این پژوهشگر فقید در حوزه گویش سمنانی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید