آمار کدهای بورسی صادرشده در مهرماه کماکان بالا است

با وجود آنکه بازار سرمایه طی سه ماه گذشته همانند ماه های ابتدایی سال روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش در حرکت بوده، تعداد کدهای بورسی صادر شده در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آمارها حاکی از آن است که تا سال ۱۳۹۱، ۶ میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال ۹۲، ۷ میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۹۳، ۷ میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال ۹۴، ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۹۵، ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۹۶، ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۹۷، ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد  و تا سال ۹۸، ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شد.

ایسنا نوشت؛ بر این اساس تعداد کدهای بورسی جدید صادر شده در مهرماه ۵۶۶ هزار کد بوده درحالی که در مهرماه سال گذشته ۹۱ هزار کد صادر شده بود. همچنین کل کدهای بورسی صادر شده در سال ۱۳۹۸، ۸۲۲ هزار کد بود که حدود ۳۰۰ هزار کد از تعداد کدهای صادر شده در مهرماه سال جاری بیشتر است.

بر این اساس و با احتساب ۵۶۶ هزار کد بورسی در مهرماه، به طور کلی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۱۷۳ هزار کد بورسی جدید صادر شده است. البته بخشی از کدهای بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و برای فروش سهام خود باید کد بورسی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید