امکان تعویق دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران

مسابقات لیگ برتر فوتبال طبق برنامه قرار است این هفته آغاز شود اما احتمال تعویق آن هم وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، افزایش روزافزون شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران فعالیت کارخانه‌ها، اداره‌ها، اصناف و همینطور مجموعه‌های ورزشی را درگیر کرده است. از این روز طی هفته اخیر محدودیت‌های جدید عملکردی وضع شده است که برای جلوگیری از افزایش تلفات بیماری کووید-۱۹ در دستور کار قرارگرفته است.

ایلنا نوشت؛ یکی از رقابت‌های ورزشی که شروع و پیگیری آن در حال حاضر وابسته به وضعیت کرونا در ایران بستگی دارد، فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است. لیگ برتر قرار بود از روز دهم آبان ماه آغاز شود که با تعویق یک هفته‌ای از شانزدهم(روز جمعه) آغاز می‌شود.

با توجه به آمار قربانیان کرونا و موج جدید این بیماری همه‌گیر شایعاتی مبنی بر تعویق دوباره لیگ اعلام شده بود که  رئیس کمیته سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید در صورتیمه شرایط نامناسب باشد احتمال تعویق مجدد وجود دارد. 

دکتر لاله حاکمی، عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش در این خصوص گفت: با توجه به افزایش آمار مرگ و میر و همچنین ابتلا، بهتر است مسابقات ورزشی به تعویق بیفتد. با این وجود ممکن است هر هفته یا هر روز دستور العمل جدیدی برای تعویق یا ادامه مسابقات صادر شود اما تا به الان رقابت‌های ورزشی مثل فوتبال طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

حاکمی درباره آغاز لیگ برتر فوتبال از روز جمعه گفت: روز گذشته با سرپرست فدراسیون فوتبال صحبت کردم. قرار بود لیگ برتر زودتر آغاز شود که عقب انداختند. امیدوارم برگزاری مسابقات با رعایت بیشتری برگزار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است لیگ برتر باز هم به تعویق بیفتد، گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی هر هفته در حال رصد کردن شرایط مسابقات است و امکان دارد هر هفته عقب بیفتد. حتی رصد کردن ما هر روزه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید