آشنایی با سریال‌های جدید پاییزی صداوسیما

گرچه صداوسیما مدتهاست که مخاطبان خود را از دست داده است و اقبال به سمت شبکه خانگی رفته است اما در هرصورت سریال هایی در فصول مختلف از شبکه های مختلف سیما تهیه و پخش می شود.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس؛ سریال‌های جدید تلویزیون در حالی آماده پخش شدند که مدت‌هاست رسانه ملی در صنعت سریال‌سازی و جذب مخاطب ناموفق بوده و محصولاتش بیننده‌ها را راضی نمی‌کند و همین امر سبب تمرکز مخاطبان بر سریال های شبکه خانگی شده است.

تیتر برتر نوشت؛ در سال‌های اخیر انتقادات فراوانی درباره سریال‌های تلویزیون مطرح شده اما هنوز در بر همان پاشنه می‌چرخد. حذف ستاره‌های موفق سریال‌سازی و کوچ طیف وسیعی از آنها به شبکه خانگی مهم‌ترین چالش‌های تلویزیون را در این سال‌ها شکل داده‌اند و به نظر می‌رسد صداوسیما در برزخی عجیبی گرفتار شده است.

پخش سریال صفر بیست و یک از شبکه 3

پخش سریالی با حضور دو کمدی قدیمی از شبکه 3 پخش سریالی با حضور دو کمدی قدیمی از شبکه 3

با این حال مهم‌ترین اتفاق تلویزیون در این روزها را باید بازگشت جواد رضویان و سیامک انصاری به شبکه۳ دانست. این دو نفر به‌طور مشترک یک مجموعه را کارگردانی کرده‌اند و حضورشان می‌تواند باعث شود تا خیلی‌ها در این شب‌ها به شبکه موفق سال‌های قدیم روی خوش نشان بدهند.

سریال صفر بیست و یک  کار مشترک جواد رضویان و سیامک انصاریان است که در قالب طنز و کمدی ساخته شده است. این سریال در چهار فصل 25 قسمتی طراحی شده که فصل نخست این سریال آماده پخش شده است.

این دو بازیگر کمدی شناخته شده علاوه بر کارگردانی در این سریال به ایفای نقش هم پرداخته‌اند و این سریال برای پخش از شبکه سه آماده می‌شود.

پخش سریال کمدی «صفر بیست و یک» از پنجم آبان ماه آغاز شده است.

در این سریال تلویزیونی‌ سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، امیرحسین رستمی، سیاوش طهمورث، سروش جمشیدی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی، بازیگر نقش کودک مهبد بیور به ایفای نقش پرداخته اند.

همان‌طور که اشاره شد شبکه سوم چند روزی است مجموعه طنزی به نام «۰۲۱» را به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری آغاز کرده و مخاطبان منتظرند با جا افتادن داستان و احتمالا طنز بیشتر، شاهد مجموعه‌ای جذاب باشند. رضویان و انصاری علاوه بر کارگردانی در این مجموعه نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند و داستان حول دو باجناق می‌گردد که روابط دوستانه‌ای با هم ندارند. این دو مرد که در شهرداری کار می‌کنند، برای زمین زدن همدیگر تلاش می‌کنند و همین تلاش‌ها اتفاقات بامزه و بانمکی را رقم می‌زند. این مجموعه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

شبکه‌های دیگر هم به سبک و سیاق همین سال‌ها مجموعه‌هایی را آماده کرده‌اند که بعید است خیلی بتوانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند. 

آغاز پخش سریال خانه امن از امشب

آغاز پخش سریال خانه امن از امشب آغاز پخش سریال خانه امن از امشب

سریال خانه امن مجموعه ای تلویزیونی و راهبردی است که از فردا در جدول پخش شبکه یک قرار می‌گیرد و تقابل حافظان امنیت با داعش و سناریوی شوم آمریکایی ـ عربی را نشان می‌دهد.

ماجرای "خانه امن" برمی‌گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال امنیتی و جاسوسی، خط اصلی قصه‌اش سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن ما، ایران است. همان طرح آمریکایی- عربی که در حقیقت برای ناامن کردن ایران در دستور کارشان قرار داده شد و جزو اهداف شوم و شیطانی‌شان بود.

بر این اساس شبکه اول از امروز شنبه مجموعه «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی با مضمونی امنیتی مرتبط با گروه تروریستی داعش را روی آنتن می‌برد.

«خانه امن» یک سریال ۵۰ قسمتی است که در چند کشور فیلمبرداری شده است. این سریال با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز و حمید عطایی هر شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد. 

داستان نقش‌های اصلی زیاد دارد و شاید در این میان یکی از آن اصلی‌های "خانه امن"، حمیدرضا پگاه و امین زندگانی باشند. پگاهی که پیش از این او را در کارهای سینمایی و سریال "هست و نیست" و "آوای باران" دیده‌ایم. بازیگری که خونسرد و با آرامش است و در لباسِ یک امنیتی حتماً قابل توجه خواهد بود. البته در این میان امین زندگانی تا به حال در نقش مأمور امنیتی دیده نشده و باید او را هم در این نقش ببینیم که آیا می‌تواند همچنان که در نقش‌های حضرت سلیمان و مسلم بن عقیل ملکِ سلیمان و مختارنامه موفقیتی داشت در نقش مأمور امنیتی هم موفق باشد؟

اسامی زیادی در لیست بازیگران این سریال جای گرفته که می‌توان به حمیدرضا پگاه، امین زندگانی، پرویز فلاحی‌پور، سیما تیرانداز، حمید عطایی، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، علیرضا رئیسی، شیوا ابراهیمی، شهره سلطانی ، شایسته ایرانی، نیلوفر کوخانی، ارسطو خوشرزم، روژین رحیمی طهرانی، زهره نعیمی، سامان دارابی و... اشاره کرد.

آغاز پخش سریال از سرنوشت 3 از امشب

آغاز پخش سریال از سرنوشت 3 از امشب آغاز پخش سریال از سرنوشت 3 از امشب

شبکه۲ نیز از امشب فصل سوم سریال «از سرنوشت» را آغاز خواهد کرد. این سریال با دستمایه قرار دادن ماجراهای دو دوست که در پرورشگاه با هم آشنا شده‌اند، با نگاهی اجتماعی به مشکلات جوانان می‌پردازد.

در فصل اول این مجموعه به داستان کودکی‌ کاراکترهای اصلی این سریال و در فصل دوم به ابتدای جوانی‌شان پرداخته شد و قرار است در فصل سوم به ماجرای زندگی آنها در دوران جوانی پرداخته شود. 

کیسان دیباج و دارا حیایی در نقش هاشم و سهراب، کاراکترهای اصلی این سریال جلوی دوربین رفته‌اند و محمدرضا خردمندان کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

این سریال از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دوم پخش می‌شود. 

فصل سوم سریال "از سرنوشت" از روز شنبه 10 آبان‌ماه جای "بوم و بانو" را می‌گیرد. این مجموعه تلویزیونی در حالی دوباره به آنتن برگشت که دو فصل گذشته‌اش را شبکه دو سیما پخش کرده است. 

در این سریال بازیگرانی چون حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات ، مجید واشقانی، علیرضا آرا، علیرضا استادی، فریبا نادری ، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، فاطیما بهارمست، نسیم فروغ، حبیب دهقان‌نسب، سارا والیانی، یغما یارعلی، مهدی صبایی، کامبیز منصف، محمد زکی‌زاده، فرخنده فرمانی، فریده دریامج، کریم قربانی، فاطمه شکری، مسعود انتظاری، مائده نجفی، مریم کاظمی، مونا کرمی، مهدیس توکلی،  دارا حیایی و کیسان دیباج (در نقش هاشم و سهراب) و ... نقش‌آفرینی می‌کنند.

پخش مجموعه چای نت از شبکه 5 سیما

شبکه۵ نیز به تازگی مجموعه «چای نت» را با موضوع سواد رسانه‌ای به روی آنتن برده است.

سریالی که قرار است با نگاهی طنزآمیز به موضوعات فضای مجازی و اتفاقات مرتبط با سواد رسانه‌ای بپردازد.  بازیگران اصلی این سریال، غلامرضا نیکخواه، عباس محبوب، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، اشکان اشتیاق و بیتا خردمند هستند و از حضور چند چهره چون ساعد هدایتی، سامان گلریز نیز به‌عنوان بازیگر مهمان در آن استفاده شده است. «چای نت» هر هفته از یکشنبه تا سه‌شنبه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه۵ می‌رود.

حالا باید دید در این تنوع سریال های جدید که در شبکه های صداوسیما با آنها مواجه هستیم کدام مجموعه می تواند گوی رقابت را در دست بگیرد و مخاطبان بیشتری را جذب کند.

دیدگاه تان را بنویسید