اعلام زمان‌بندی برگزاری کلاس‌های آموزشی نودانشجویان

با توجه به اعلام نتایج آزمون های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی بسیاری از این مراکز به خصوص دانشگاه های بزرگ، زمان بندی برگزاری کلاس های آموزشی نودانشجویان خود که عمدتا به صورت مجازی برگزار می شود، را اعلام کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، همزمان با اعلام نتایج نهایی دو آزمون دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی سال ۹۹ که از هفته پیش آغاز شد، بسیاری از این مراکز از جمله دانشگاه های بزرگ کشور با انتشار اطلاعیه ها و دستوالعمل هایی علاوه بر تشریح نحوه و تاریخ ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های مختلف، زمان شروع کلاس های آموزشی خود را نیز اعلام کردند به طوریکه برخی از این دانشگاهها از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی خواجه نصیر، شهید بهشتی و علم و صنعت کلاس های آموزشی برای دانشجویان جدیدالورود مقطع دکتری را از امروز شنبه ۱۰ آبان ماه به صورت الکترونیکی و مجازی آغاز کردند.

 

شهید بهشتی

در همین راستا دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که بر اساس تصمیم هیئت رئیسه این دانشگاه با توجه به تاخیر صورت گرفته در اعلام اسامی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی‌ارشد و با هدف افزایش کیفیت آموزشی، مقرر شد به دانشجویان ورودی جدید حداقل ۶ و حداکثر ۹ واحد درسی ارائه شود.

به همین جهت طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ارشد این دانشگاه که از چهارشنبه ۷ آبان آغاز شده، امروز شنبه ۱۰ آبان پایان می پذیرد.

همچنین انتخاب واحد دانشجویان فوق نیز  از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۱ آبان تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۲ این ماه انجام خواهد شد.کلاس های دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شهید بهشتی برای رشته های کارشناسی ارشد نیز از روز چهارشنبه ۱۴ آبان آغاز می شود.

کلاس های درسی دانشجویان ورودی جدید در مقطع دکتری مربوط به نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از امروز شنبه ۱۰ آبان به صورت الکترونیکی  آغاز می شود.

دانشگاه خواجه نصیر

 ثبت نام از پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه خواجه نصیر در سه مرحله به صورت الکترونیکی و حضوری انجام می­ گیرد. در مرحله ثبت­ نام الکترونیکی(مرحله اول) لازم است پذیرفته ­شدگان با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را تکمیل نموده و مدارک لازم برای ثبت­ نام را بارگذاری و در پایان گواهی پذیرش غیرحضوری را چاپ کنند.

 در مرحله دوم بررسی مدارک بارگذاری شده توسط کارشناسان مدیریت تحصیلات­ تکمیلی دانشگاه انجام و تایید مدارک بارگذاری شده حداکثر تا ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ در سیستم گلستان ثبت خواهد شد. در این مرحله دانشجویان باید نسبت به اخذ گواهی پذیرش نهایی الکترونیکی از سیستم گلستان اقدام  کنند و این گواهی به منزله رفع نواقص مدارک ثبت­ نامی است و بایستی تا زمان مراجعه به دانشکده برای پذیرش حضوری نزد دانشجو محفوظ بماند.

مرحله مراجعه حضوری(مرحله سوم) با در دست داشتن گواهی پذیرش غیرحضوری و گواهی پذیرش نهایی الکترونیکی و اصل مدارک بارگذاری شده در سامانه، شخصا(مراجعه حضوری شخص دانشجو الزامی است)  جهت مطابقت و کنترل مدارک ثبت­ نامی و کنترل نهایی مدارک به دانشکده محل تحصیل مراجعه کنند و زمان مراجعه حضوری پس از عادی شدن شرایط بحران بیماری کرونا اعلام خواهد شد.

ثبت نام پذیرفته شدگان فوق به صورت الکترونیکی از روز پنجشنبه ۸ آبان شروع شده است و در ساعت ۲۴ فردا یکشنبه  مورخ ۱۱ این ماه به اتمام خواهد رسید.

همچنین مهلت ثبت‌نام پذیرفته شدگان رشته‌های دکتری دانشگاه خواجه نصیر نیز که از روز دوشنبه هفتم آبان آغاز شده است، روز گذشته جمعه نهم آبان ماه به اتمام رسید. کلاس های درسی دانشجویان ورودی جدید در مقطع دکتری مربوط به نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از امروز شنبه ۱۰ آبان آغاز شده است.

علم و صنعت

همچنین  دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، کلیه فرآیندهای ثبت‌نام، اخذ واحد، ایجاد حساب کاربری کلاس‌ها و شرکت در کلاس‌های درسی نیم سال تحصیلی اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به‌صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

همچنین دانشجویان نو ورود دانشگاه علم و صنعت از صبح روز پنجشنبه ۸ آبان ماه می‌توانستند برای ثبت‌نام به سامانه گلستان به آدرس golestan.iust.ac.ir مراجعه کنند. پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، دانشجویان نو ورود از صبح روز(جمعه ۹ آبان)مهلت داشتند واحدهای درسی خود را مطابق جداول دروس ارائه شده در صفحه اول سایت هر دانشکده در سامانه گلستان اخذ کنند.

دانشجویان جدیدالورود علم و صنعت پس از انتخاب واحد و جهت ایجاد حساب کاربری با آدرس ایمیل دانشگاهی و آماده‌سازی شرایط برای شرکت در کلاس‌های غیر حضوری، دانشجویان نو ورود لازم است با مراجعه به سایت its.iust.ac.ir ثبت‌نام نمایند.

کلیه کلاس‌های درسی دانشجویان جدیدالورود اعم از دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت از صبح امروز شنبه ۱۰ آبان ماه، در بستر سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه(سامیا) به آدرس lms.iust.ac.ir برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران

بازه زمانی ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران از روز یکشنبه ۱۱ آبان آغاز می شود و‬ تا پنجشنبه ۱۵ این ماه ادامه دارد. پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت کرده‌اند جهت ثبت‌نام به سایت reg.ut.ac.ir مراجعه و آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت نکرده‌اند جهت بارگذاری مدارک به admission.ut.ac.ir مراجعه کنند.

همچنین مهلت ثبت نام پذیرفته‌شدگان غیرحضوری آزمون سراسری مقطع دکتری تخصصی(Ph.D) و دستیاری دامپزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران نیز که از روز دوشنبه پنج آبان آغاز شده بود روز جمعه نهم این ماه پایان پذیرفت.

در نهایت پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران نیز از امروز شنبه دهم تا پنجشنبه ۱۵ آبان می‌توانند به صورت غیرحضوری در رشته‌های پذیرفته شده به سامانه reg.ut.ac.ir مراجعه و با اطلاع از مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

صنعتی شریف

بر اساس اعلام دانشگاه شریف، پذیرفته‌شدگان دکتری سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ این دانشگاه باید از طریق سامانه https://edu.sharif.edu به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند، مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان تا آخر وقت امروز شنبه ۱۰ آبان ماه ادامه دارد.

پذیرفته شدگانی که دانشجوی سال آخر بوده و قادر به ارائه مدرک ارشد نیستند و تاریخ فراغت از تحصیل آنها بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ است لازم است گواهی تایید شده توسط دانشگاه دانشگاه کارشناسی ارشد خود که در آن تاریخ احتمالی فراغت از تحصیل مشخص شده و فرم مخصوص معدل تعداد واحد گذرانده تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۸ را ارائه کنند.

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف نیز تا روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه ادامه دارد و انتخاب واحد دانشجویان از ۱۴ واحد شروع می شود. در نهایت ثبت نام پذیرفته شدگان رودی بهمن ماه نیز پایان دی ماه اعلام می شود.

در نهایت کلاس های آموزشی تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه شریف از روز شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.

علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی به منظور ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مقطع کارشناسی ارشد دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان دستورالعمل اعلام کرد.

بر این اساس ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در دو مرحله الکترونیکی و ارسال مدارک صورت می گیرد و در صورتی که هر یک از مراحل طبق زمانبندی اعلام شده طی نشود انصراف از ثبت نام تلقی خواهد شد.

ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان فوق از امروز شنبه ۱۰ آبان آغاز می شود و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد. لذا کلیه پذیرفته شدگان موظف هستند با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ir.ac.atu.ems نسبت به ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

کلاس های دانشجویان جدیدالورود کلیه دوره ها اعم از کارشناسی ارشد، دکتری و کارشناسی دانشگاه علامه از شنبه مورخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری و برخط(آن لاین)و مطابق برنامه درسی ارائه شده خواهد بود.

دانشگاه خوارزمی

ثبت نام  تمامی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد  و دکتری سال ۱۳۹۹ دانشگاه خوارزمی به صورت غیرحضوری انجام می گیرد و این ثبت نام از امروز شنبه ۱۰ آبان آغاز می شود.

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خوارزمی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه خوارزمی تا روز چهارشنبه ۱۴ ابان ادامه۹ه دارد و کلاس های آموزشی دانشجویان نیز از روز شنبه ۱۷ آبان ماه جاری آغاز خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اعلام کرد؛ زمان ثبت نام  ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ رشته های کارشناسی ارشد که صرفا اینترنتی خواهد بود از  ۱۲ آبان ۹۹ آغاز می شود و این مهلت تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

 ثبت نام کنندگان جهت اطلاع از زمان دقیق شروع دوره (که در حال حاضر و به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی خواهد بود) و نحوه و زمان انتخاب واحد و آشنایی با دروس و گروه آموزشی به سایت و یا با تلفن آموزش دانشکده تماس و پیگیری کنند. 

همچنین برای دریافت کارت دانشجوئی و اطلاع از امکانات رفاهی، خوابگاه و... به سایت معاونت دانشجویی فرهنگی به سایت علوم پزشکی تهران http://vsca.tums.ac.ir   مراجعه کنند.

علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد؛ ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی و از تاریخ ۷ آبان شروع شده است و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.

اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس edu.iums.ac.ir اعلام می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید