رئیس بارسلونا سکوتش را شکست

رئیس باشگاه بارسلونا این موضوع که او ستاره آرژانتینی تیم را برای جدایی از آبی‌و‌اناری‌ها تحت فشار گذاشته تا از فروشش درآمدی قابل توجه کسب کند را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، خوسپ ماریا بارتومئو سرانجام برای اولین بار با رسانه‌ها درباره ماجرای جنجالی درخواست لیونل مسی برای جدایی از بارسلونا در تابستان و مخالفت وی با انتقالش به عنوان بازیکن آزاد صحبت کرد.

تسنیم نوشت؛ بیش از دو ماه از زمانی که مسی خواهان جدایی از بارسلونا شد می‌گذرد و در این مدت کاپیتان آرژانتینی مصاحبه‌ای مفصل هم انجام داد و در آن انگشت اتهام را به سمت بارتومئو گرفت. او گفت که بارتومئو خلف وعده کرده است و اینکه برخلاف میلش مجبور به ماندن در نوکمپ شد چرا که پرداخت غرامت 700 میلیون یورویی فسخ قراردادش امکان‌پذیر نبود. بارتومئو در این مدت هیچ صحبتی درباره این مسئله انجام نداد و از رویارویی با مسی هم خودداری کرد.

بارتومئو درباره اینکه چرا در این مدت هیچ واکنشی به اتفاقات رخ نداده نداشته است، گفت: در آن زمان من تصمیم گرفته بودم که درباره این موضوع وارد بحث نشوم، چرا که اولویت‌مان این بود که مسی در پروژه جدید باشگاه حضور داشته باشد. الان هم تمایلی ندارم که درباره‌اش صحبت کنم، چرا که مسی کاپیتان ما است.

بارتومئو سپس درباره متهم شدنش به تحت فشار گذاشتن مسی برای ترک بارسلونا هم گفت: مرا متهم کردند که به مسی فشار آوردم تا او برود و از محل فروشش حساب‌های باشگاه را پر کنم اما اینطور نبود. ما هرگز قصد نداشتیم که با فروش مسی، یکی از رقبای مستقیم‌مان را قوی کنیم. ما برای گرفتن یک تصمیم تمامی جوانب آن را در نظر می‌گیریم. برای ما مهم است که خواسته و حرف‌های مسی را درک کنیم. خشمگین بودن و دلخوری او از وضعیت بارسلونا نکته خوبی است، چون بی‌تفاوتی یک بازیکن نسبت به شکست‌های تیمش چیز جالبی نیست و رویکرد مسی نشان داد که او هنوز هم جاه‌طلب است و برای پیروزی انگیزه دارد.

رئیس بارسلونا افزود: همه ما از اتفاقاتی که فصل گذشته رخ داد ناراحت بودیم، چون دوست داشتیم نتایج متفاوتی رقم بخورد اما قرارداد مسی بندی دارد که می‌گوید او تا روز دهم ژوئن می‌تواند تیم را ترک کرد و زمانی که او گفت می‌خواهد برود مهلتش برای فسخ یک‌جانبه قرارداد گذشته بود و به همین دلیل هم او نتوانست این کار را انجام دهد. امیدوارم که مسی سال‌های سال در بارسلونا بماند و اینجا بازنشسته شود. اینکه مسی در بارسلونا بازنشسته شود برای همه بهترین گزینه است.

بارتومئو سپس تأکید کرد که با همه فشارهایی که به او پس از ناکامی‌های فصل گذشته بارسلونا و مصاحبه اخیر لیونل مسی وارد آمده قصد استعفا ندارد. او اظهار داشت: هرگز به خاطر ماجرای مسی به ذهنم خطور نکرد که استعفا کنم. مسی قراردادی داشت که در آن همه چیز به وضوح درباره شرایطش برای جدایی از تیم توضیح داده شده است. ما هم با خروج او مخالفت کردیم چون برنامه‌مان این بود که پروژه جدید تیم را حول محور او بسازیم. پروژه جدید تیم که پروژه خوبی است با سرمربی جدید و بازیکنان جوان و جدید در کنار بازیکنان کهنه‌کاری مانند مسی در حال شکل‌گیری است. تیم ما انگیزه و اشتیاق لازم را دارد و من فکر می‌کنم که با همین انگیزه و اشتیاق ما امسال جام می‌بریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید