وضعیت احیای جمعه بازار پروانه به کجا رسید؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بدقولی شهرداری تهران در برگزاری دوباره جمعه بازار پروانه گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  الهام فخاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه جمعه بازار پروانه با پیشینه بیش از ۲۰ سال برگزار شده بود گفت: در این بازار بیش از ۲۰۰۰ بساط گستر فعال بودند و حدود ۲۱ هزار بازدید کننده از این جمعه بازار بازدید می کردند و با توجه به تخصصی بودن بازار و موضوع هنری و صنایع دستی در این رویداد هفتگی، پارکینگ پروانه طی این سال‌ها توانسته بود کاملا خودجوش به نقطه‌ دیدنی تهران تبدیل شود، تا جایی که حضور گردشگران خارجی و ملی در این رویداد هفتگی مشهود بود.

وی با بیان اینکه شهرت این جمعه بازار فراتر از مرزهای ایران رفته بود گفت: شهرداری قول داده بود در آخرین روزهای فروردین ماه که وضعیت بازگشایی پاساژهای مسقف مشخص شود محلی برای دایر شدن این جمعه بازار ایجاد کند اما نکرد.

فخاری با تاکید بر اینکه بیش از شش ماه است که همه مراکز خرید مسقف بازگشایی شدند الا جمعه بازار پروانه افزود: شرکت ساماندهی مشاغل قول داده بود که با همکاری شرکت اراضی عباس آباد و سازمان میراث فرهنگی شهرتهران این جمعه بازار در اراضی عباس آباد برپا شود که نشد.

وی افزود: قرار بود اوایل آبان ماه در فضای ۴۶۰۰ متر مربعی بیش از ۱۰۰۰ غرفه در اختیار کسبه جمعه بازار پروانه قرار گیرد اما از اوایل آبان ماه عبور کردیم و شاهد افتتاح این جمعه بازار نبودیم و این در حالی است که در این مدت در پی تاخیر در راه اندازی جمعه بازار، آسیب زیادی به فروشندگان وارد آمده و موجب  تعطیلی کارگاه کوچک صنابع دستی شده  است.

فخاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت احیای این رویداد هنری، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در شهر تهران، متذکر می شوم که شهردار باید به وعده خود در این موضوع  وفا کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید