صنعت دانشجوی بین‌المللی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار سوددهی دارد

سالار آملی گفت: صنعت دانشجوی بین‌المللی دنیا سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار سوددهی دارد که باید در کشور به این امر توجه شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در یازدهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، اظهار کرد: در این نشست مجازی سیاست‌های کلان همکاری‌های علمی در بخش بین المللی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ سالار آملی گفت: وقتی با شیوع کرونا مواجه شدیم نگرانی زیادی داشتیم، اما با گذشت مدت زمانی تحرک خوبی پیدا کردیم و از شرایط سنتی علمی به شرایط جدید و استفاده از فضای وبینار حرکت کردیم. در حال حاضر روزانه دو تا سه ارتباط وبیناری بین المللی داریم.

او با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در شرایط فعلی برنامه‌های ۶ ماهه برای همکاری‌های علمی و بین المللی ارائه داده‌اند، افزود: دانشگاه بین‌المللی دی ۸ ما نیز برنامه مشخص مجازی برای همکاری‌های علمی در سطح بین المللی ارائه داده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: ۱۷ خدمت هزینه بر و زمان بر مانند صدور ویزا، تامین ارز و... پس از شیوع کرونا حذف شده که این امر تحرک خاصی به بخش بین الملل داده است.

سالار آملی یادآوری کرد: البته در شرایط شیوع کرونا از برخی مسائل مثل همکاری‌های نزدیک و دیدار‌ها حذف شده ایم. در بخش جذب دانشجویان خارجی در منطقه جایگاه خاص داریم. صنعت دانشجویی بین المللی دنیا سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار سود دهی دارد که باید در این زمینه در کشور اقدامات خوبی انجام دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید