وضعیت بازار بورس و فرابورس+جدول/ 28 مهر 99

امروز (۲۸ مهر) بازار با فضایی پرعرضه که در ادامه معاملات روز گذشته است آغاز به کار کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز (دوشنبه؛ ۲۸ مهر) بازار با فضایی پرعرضه که در ادامه معاملات روز گذشته است آغاز به کار کرده است.

جدول عرضه و تقاضا در پیش گشایش فرابورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ مهر

جدول عرضه و تقاضا در پیش گشایش بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۸ مهر

کگل با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می‌گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

بانکی‌ها امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. وبملت٬ وتجارت٬ وبصادر‍٬ وپارس٬ وپاسار و ونوین نیز همسو با دیگر نماد‌های گروه با افت قیمت همراه اند.

صف فروش های وب جمع شد.

محصولات شیمیایی نیز در اکثر نماد‌های خود با فشار فروش معاملات خود را آغاز کردند. پترول٬ تاپیکو٬ شگویا٬ پارسان٬ شکلر٬ #زاگرس٬ پارسان و شاراک از جمله نماد‌های پر عرضه‌ی گره اند. پاکشو٬ شاروم٬ شسینا و شصدف با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. فارس و شپلی معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه می‌کنند.

خودرویی‌ها نیز با فشار فروش در اکثر نماد‌ها معاملات خود را آغاز کردند. ختور و خعمرا در میان فشار فروش حاکم بر گروه با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر٬ خپارس و خمحرکه از جمله نماد‌های پرعرضه‌ی گروه اند. خزر مثبت و متعادل است.

افت ۲۴هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساع ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۹هزار واحد قرار گرفته است.

فارس، پاکشو و وسیزد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی نیز امروز با فشار فروش همراه اند. فنورد و فپنتا نماد‌های پر تقاضای گروه اند. فولاد٬ فملی٬ فخوز٬ کاوه٬ ارفع و فایرا همسو با دیگر نماد‌های گروه پرعرضه داد و ستد می‌شوند.

نماد ذوب به گردونه معاملات باز می‌گردد.

بازگشت معاملات تماوند به مدار مثبت؛ ارزش دادوستد‌ها بیش از ۷ میلیاردتومان است.

نقشه بازار براساس ارزش معاملات/شاخص کل نتوانست خود را در کانال یک میلیون و ۵۰۰هزار واحدی حفظ کند

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۳۲هزار و ۸۷واحدی (۲.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۸۱۰میلیارد تومان رسید.

آخرین قیمت ۴۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۵۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۸۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نماد‌های خودرو، وبملت، شتران، فولاد، شپنا، خساپا و فملی در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

خدمات فنی و مهندسی همسو با دیگر نماد‌های بزرگ بازار با فشار فروش همراه اند. تپولا تک نماد پر تقاضای گروه است.

مخابراتی‌ها هم پرعرضه داد و ستد می‌شوند. اخابر و همراه با افت قیمت همراه اند.

شکربن در قیمت ۷۹۸۲ تومان و با صف فروش بازگشایی شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هفت هزار و ۶۸۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به هفت هزار و ۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش خودرو، شپنا و خساپا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام ایران خودرو ۶۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید #ختور، #وآیند و #شاروم در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۳۵میلیارد تومان (۷۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر دو هزار و ۸۳۰میلیارد تومان (۳۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۶ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۲۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف گروه صنعتی ملی (وملی) به ۲.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۸۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۶۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج زغال سنگ» با تقاضای خرید ۵۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۴درصد از هشت هزار و ۲۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۸۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۵۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

نماد ذوب با افت کامل قیمت و با صف فروش بیش از ۱۰۲ میلیون سهمی به گردونه معاملات بازگشت.

نماد وتوصا به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت با وقفه معاملاتی رو به رو شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید