زمان عرضه دارا سوم اعلام شد

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب دارا سوم، آبان‌ماه ارائه می‌شود، گفت: ۲۰ درصد تخفیف برای هر کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عباس معمارنژاد در مورد مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک خصوصی شده در قالب دارا سوم یا صندوق قابل معامله بورسی (ETF) با تخفیف ۲۰ درصد برای هر کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان ارائه می‌شود.

خبرآنلاین نوشت: وی در مورد این که با توجه به تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید دارا یکم و دارا دوم آیا این تخفیف جدا از آن است، گفت: کسانی که قبلا تا ۵ میلیون تومان سهام دولت را در قالب دارا یکم و دارا دوم ( پالایشی یکم) خریداری کرده‌اند، هم می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق دارا سوم را برای هر کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کنند.

معمارنژاد افزود: تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید واحدهای دارا سوم جدا از تخفیف صندوق‌های دارا یکم و دارا دوم است و ربطی به آنها ندارد.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی و چگونه می‌توان واحدهای دارا سوم را خریداری کرد، گفت: تمام تلاشمان این است که در هفته‌های اول آبان‌ماه این صندوق دارا سوم را در بورس ارائه کنیم و دارنده هر کد ملی می‌تواند واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست. بنابراین آنهایی که کد بورسی دارند از طریق کارگزاری‌های خود و یا از طریق شبکه بانکی و آنهایی که کد بورسی ندارند، از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری دارا سوم تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند.

وی این را هم گفت: مصوبه هیأت دولت برای واگذاری دارا سوم گرفته شده، باید این مصوبه به زودی ثبت شود و سعی می‌کنیم در اولین فرصت حتی‌الامکان هفته اول آبان و یا نهایتا تا آخر آبان دارا سوم را در بورس ارائه کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید