نگرانی زنان ورزشکار ژاپن از آزار جنسی/خطر در کمین المپیکی‌های توکیو

به دنبال شکایت‌های متعدد زنان ورزشکار ژاپن از آزار جنسی، یک وکیل ادعا کرد این خطر ورزشکاران حاضر در توکیو را تهدید می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کمیته المپیک ژاپن در تلاش است تا از انتشار عکس‌های زنان ورزشکار این کشور در حین رقابت بدون رضایت آنها جلوگیری کند. این یک گام مهم رو به جلو برای ژاپن است تا بتواند سوءاستفاده جنسی را کاهش دهد و با قربانیان این اتفاق همبستگی ایجاد کند.

فارس نوشت؛ قربانیان روز دوشنبه پس از کشف عکس‌های خود که در شبکه‌های اجتماعی با الفاظ جنسی به اشتراک گذاشته شده، به کمیته المپیک ژاپن شکایت کردند که این موضوع منجر به هدایت هیات حاکمه ملی برای انجام جلسات دادرسی با ارگان‌های مختلف ورزشی شد.

پیش از این ورزشکاران ملی‌پوش دوومیدانی ژاپن به خاطر عکس های نامناسبی که از آنها گرفته و منتشر شده به این فدراسیون شکایت کردند.

یکی از ورزشکاران ژاپن گفت: الان به خاطر ویروس کرونا تماشاگران نمی‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند، به همین دلیل من خیلی راحت در مسابقه تمرکز می‌کنم چون می‌دانم عکس مخفی از من گرفته نمی‌شود.

در ژاپن قانونی برای فیلمبرداری و عکاسی بدون رضایت وجود ندارد و چنین اعمالی از جمله مخفیانه فیلمبرداری از وضعیت نامناسب زنان فقط تحت دستورالعمل‌های پیشگیری از مزاحمت تعیین شده توسط هر استان پیگیری می‌شود.

ساکورا کامیتانی وکیلی که از قربانیان حمله جنسی حمایت می‌کند، می‌گوید بزرگترین مشکل این است که در ژاپن قانونی برای عکاسی پنهانی وجود ندارد.

وی گفت: مشاغل قربانیان از ورزش تا میهمانداران متغیر است. با وجود امکانات نامحدود در اینترنت، کنترل جرایم اینترنتی دشوار است. اپراتورهای شبکه‌های اجتماعی باید تهاجمی عمل کرده و پیش قدم شوند.

این وکیل ادامه داد: ممکن است این اتفاق برای ورزشکارانی که برای بازیهای المپیک توکیو به ژاپن می‌آیند، رخ دهد بنابراین باید فوراً با آنها برخورد شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید