پیام تسلیت وزیر خارجه یمن در پی درگذشت مرحوم شجریان

وزیر امور خارجه دولت «نجات ملی یمن» وابسته به «جنبش انصارالله» در نامه‌ای به وزیر امور خارجه ایران، درگذشت استاد «محمدرضا شجریان» را به وی و مردم ایران تسلیت گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آژانس مطبوعات یمن روز یکشنبه نوشت: " هشام شرف عبدالله " وزیر امور خارجه یمن در نامه‌ای به " محمد جواد ظریف " درگذشت " محمد رضا شجریان " را به وی و مردم ایران تسلیت گفت. 

وی در این نامه افزود که شجریان فرهنگ و ادب و موسیقی ایرانی را برای گسترش محبت و صلح در جهان ترکیب کرد.  

پیشتر نیز بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان با صدور پیام‌هایی درگذشت این هنرمند موسیقی ایران را به مردم و مسئولان کشورمان تسلیت گفته بودند.  

استاد محمدرضا شجریان هنرمند برجسته عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان "جم" تهران درگذشت. 

آن مرحوم سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شده بود. 

زنده‌یاد شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا او را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه "ونکوورسان"، او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود. 

دیدگاه تان را بنویسید