کاهش آسیب های اجتماعی در اثر افزایش رشد شناختی کودکان و نوجوانان

به گفته دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی افزایش سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان سبب رشد شناختی آنان می شود، و این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ارتقای سواد و سرمایه‌ شناختی جامعه کودک و نوجوانان یکی از موضوعات مهمی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری پیگیری می‌کند در همین راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منعقد شد.

مهر نوشت: در این تفاهم‌نامه موضوع ارتقای سواد و سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان با محوریت استفاده از سرگرمی، بازی‌ها، انیمیشن، کتاب و استفاده از یافته‌های دانش علوم شناختی در طراحی و تولیدات دنبال می‌شود.

مجید نیلی‌احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در این مراسم با اشاره به اینکه ارتقای سرمایه شناختی جامعه یکی از اهداف ستاد است، گفت: سیاست ستاد همکاری با سایر مراکز و نهادها در حوزه‌های مختلف و حمایت از آن‌ها است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگی قشر کودکان و نوجوانان می‌تواند برای رسیدن به اهداف در این حوزه  نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه شناختی کودکان و نوجوانان سبب رشد شناختی، علمی و فرهنگی آنان می شود، گفت: این امر موجب می شود تا  آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا ‌کند.

نیلی با اشاره به اینکه در جوامع دانش‌بنیان مهم‌ترین سرمایه، سرمایه شناختی و فکری مردم است، افزود: باید تمرکزمان را بر ابزارهایی قرار دهیم که با کم‌ترین هزینه تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند و امروز با توجه به نقش و نفوذ فناوری‌ها، این ابزارها و تجهیزات می‌تواند بسیار در این زمینه تاثیرگذار باشد به شرط آنکه بر اساس چهارچوب‌های مشخص ارزیابی و تولید شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید