شاید در سیارک بنو عناصر سازنده حیات وجود داشته باشد

دانشمندان مدعی شده اند که احتمالا در سیارک بنو، در نزدیکی زمین اجزای سازنده حیات وجود دارد، که زمانی بخشی از یک جهان بزرگتر و پوشیده از آب بوده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ماموریت «اسیریس-رکس» ناسا روز ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) بر سیارک بنو فرود می آید تا نمونه هایی از این سنگ فضایی برای محققان به منظور مطالعه آنها در آزمایشگاه به زمین بازگرداند. 

ایرنا نوشت: به عنوان بخشی از مقدمات این مأموریت ،۶ مقاله تحقیقاتی منتشر شده است که تاریخ و آرایش این سیارک نزدیک به زمین را با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط ماموریت «اسیریس-رکس» که از سال ۲۰۱۸ به دور سنگ فضا می چرخد ،مورد بررسی قرار داده اند.

در یکی از این مقالات، «امی سایمون» از ناسا موفق به کشف شواهدی از کربن و مواد آلی گسترده در سطح سیارک بنو شده است. این مواد در رگ ‌هایی کشف شدند که از میان سنگ ‌هایی که سطح این سیارک را می پوشانند، عبور می‌کردند.  محققان می گویند، این اولین کشف تایید شده از وجود این عناصر سازنده حیات در یک سیارک نزدیک به زمین است.

دانته لائورتا، محقق اصلی ماموریت «اسیریس-رکس»، گفت: فراوانی مواد حامل کربن یک پیروزی بزرگ علمی برای این مأموریت است. ما اکنون خوشبین هستیم که خواهیم توانست نمونه ‌ای از مواد آلی را جمع آوری و برگردانیم. این کار هدف اصلی این ماموریت است.

کشف مولکول ‌های حیات و آب جاری باستانی، این باور را تقویت می ‌کند که احتمالاً شهاب سنگ‌ ها اولین اجزای سازنده حیات را به زمین منتقل کرده‌اند.

اسیریس-رکس از زمان ملاقات با بنو در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، بررسی ‌های مداری دقیقی را از سطح این سیارک انجام داده است. این ماموریت داده‌هایی در مورد ترکیب و ساختار سیارک و همچنین شناسایی مکان ‌های مناسب برای جمع‌آوری نمونه گردآوری کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید